Oppisopimus

Oppisopimus – joustavaa ja kustannustehokasta kouluttautumista työn ohella

Oppisopimus on joustava ja kustannustehokas vaihtoehto työssäkäyville aikuisille tai yrittäjille, jotka haluavat esim.

• hankkia lisäosaamista ja -koulutusta
  • saada tutkintotodistuksen osaamisestaan.

AJK-Jatkokoulutuksessa voit opiskella oppisopimuksella visuaalista markkinointia, tapahtumatuotantoa ja yritystoiminnan kehittämistä:

Tutkintokoulutukset järjestetään yhteistyössä Mercuria Pro:n kanssa ja niiden aikana suoritetaan Liiketoiminnan tai Yrittäjyyden ammattitutkinto.

Usein kysyttyä oppisopimuksesta

Mitä oppisopimus edellyttää?

Oppisopimuksessa (Liiketoiminnan ammattitutkinto) sinun täytyy olla töissä alaan liittyvissä tehtävissä vähintään 25 tuntia viikossa. Jos toimit yrittäjänä, sinulle voidaan sopia yrittäjän oppisopimus.

Yrittäjyyden ammattitutkinnossa sinun tulee toimia yrittäjänä päätoimisesti (vähintään 25 tuntia viikossa). Yritysmuotonasi voi olla joko toiminimi, osakeyhtiö, avoin yhtiö, kommandiittiyhtiö tai osuuskunnan jäsen. Lisäksi tarvitset mentorin.

Mitä oppisopimuskoulutus maksaa opiskelijalle?

Opiskelijan osallistumismaksu oppisopimuksessa on 250 €.

Mitä oppisopimuskoulutus maksaa työnantajalle?

Työnantajalle oppisopimuskoulutus on maksutonta.

Mitä oppisopimuskoulutus vaatii työnantajalta?

Työpaikalla sinulla tulee olla työpaikkaohjaaja, joka voi olla esimerkiksi esimiehesi tai kollegasi. Työpaikkaohjaajan tehtävänä on antaa sinulle neuvoa ja tukea työpaikalla. Jos toimit yrittäjänä, tarvitset oppisopimukseen mentorin, jolta saat tarvittaessa apua.

Voinko opiskella teillä oppisopimuksella jonkin muun koulutuksen esimerkiksi sisustussuunnittelijan koulutuksen?

AJK:ssa voit opiskella oppisopimuksella ainoastaan viralliseen ammattitutkintoon johtavia koulutuksia (Liiketoiminnan ammattitutkinto, visualisti ja tapahtumatuottaja ja Yrittäjyyden ammattitutkinnon).

Miten hakeudun opiskelemaan oppisopimuksella?

1. Tiedustele työnantajasi suostumusta oppisopimukseen.
  2. Ota yhteyttä Mercuria Pro:hon
  3. Jätä koulutushakemus sivuillamme.

Yhteystiedot MercuriaProhon

Koulutusasiantuntija Saija Pitkänen / Liiketoiminnan ammattitutkinto
saija.pitkanen(a)mercuria.fi

Koulutusasiantuntija Marjukka Mikola / Yrittäjyyden ammattitutkinto
marjukka.mikola(a)mercuria.fi

Suorita tutkinto oppisopimuksella

Tapahtumatuotanto

Visuaalinen markkinointi

Yrittäjyys

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.