Anna opiskeli oppisopimuksella visualistiksi

Anna täydensi aikaisempaa ammattitaitoaan ja suoritti oppisopimuksella visualistin tutkinnon AJK:ssa.

Olen aikaisemmalta koulutukseltani tekstiilimuotoilija ja ajauduinkin opintojen aikana useisiin projekteihin, joissa teimme tapahtumia ja julkitilojen visualisointeja. Se oli todella mieluista ja kiehtovaa. Valmistuttuani muutin Helsinkiin ja ryhdyin pohtimaan lisäkouluttautumista. Koska pystyin opiskelemaan oppisopimuksella työn ohessa, hain AJK:n visualistin tutkinto-koulutukseen. Mielestäni visu-tutkinto täydensi hyvin aikaisempaa koulutustani.

Opiskelu AJK:ssa oli antoisaa ja opettavaista. Visualistikoulutuksen myötä kaupallinen ajattelu visuaalisuudessa vahvistui. Ilmapiiri ja opiskelijat olivat mukavia ja sain opiskelutovereista uusia kavereita ja jopa yhden ystävän.

Parasta koulutuksessa oli kokonaisuus ja Vallilan opiskelumiljöö. Olen saanut muutaman yhteistyökumppanin koulutuksen myötä sekä oppinut ja kokenut paljon uutta. Huomasin myös sen, että visuaalisen markkinoinnin koulutuksella on CV:ssä melko suuri merkitys.

Valmistumisen jälkeen tein muutamassa ketjussa alan töitä. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että tarvitsen lisähaastetta ja työtä, jossa pystyn olemaan luova. Niinpä perustin oman yrityksen, joka toimii tapahtuma- ja myymäläkonseptien suunnittelun parissa. Lisäksi opiskelen vielä ohessa graastaalaa, painoviestintää. Kaikkien koulutusten ja työkokemusten myötä syntyi polku yrittäjyyteen.

Anna Pylsy
www.linkedin.com/in/annapylsy

Tutustu AJK:n visuaalisen markkinoinnin koulutusvaihtoehtoihin:

Visualistin koulutus

Liiketoiminnan ammattitutkinto, visualisti