Miksi hait opiskelemaan tapahtumatuotantoa?

Olen päätynyt tuottamaan tapahtumia sivutuotteena niin työssä kuin harrastuksissa. Töiden loputtua halusin kouluttautua luontaisten taipumusten suuntaan. AJK oli luontainen valinta, sillä aiemmat kokemukset AJK:sta olivat hyvät: kiva ilmapiiri, viihtyisät tilat ja erinomainen henkilökunta.

Millaista opiskelu tapahtumatuottajan koulutuksessa oli?

Opiskelu tapahtumatuottaja koulutuksessa oli monin tavoin antoisaa: Inspiroivat tapahtumatuottamisen oppitunnit, joista jäi sivutuotteeksi vihkollinen uusi ideoita, ja toisaalta ne karmaisevan realiteetin oppitunnit vastuista ja velvollisuuksista, joita tapahtumia tuottaessa tulee ottaa huomioon. Kysyttävää riitti vierailevilta asiantuntijoilta.

Mulle tapahtumatuotannon opinnot sopivat kuin nenä päähän, sillä hoidossani oli todellinen tapahtumaproggis jo opintoja aloittaessani. Valtaosaa opitusta tiedosta pystyi suoraan copy pastemaan työn alla olevan festivaalin valmisteluun.

Mitä aiot tehdä tapahtumatuottajan koulutuksen jälkeen?

Koulutuksen jälkeen aion jatkaa tapahtumatuotannon parissa, todennäköisesti freelancerina kulttuurituotannon, mutta miksipä ei myös muun tapahtumatuotannon parissa. Terveiset tapahtuma-alan toimijoille.

Suositteletko AJK:n tapahtumatuottajan koulutusta muille?

Voin suositella tapahtumatuottajan koulutusta kenelle tahansa, jonka toimenkuvaan tai taipumuksiin kuuluu tapahtumatuotantoa. Koulutuksesta saa hyvän yleisnäkymän siitä, mitä kaikkea ala pitää sisällään. Jos opiskelijalla on kurssille tuomisena todellinen projekti, jota työstää, on suuri etu, muttei todellakaan välttämättömyys. Hyvä AJK:n väki, hyvä Helena Wallo 😀

Jaakko Kurttila
Tapahtumatuottaja