UGC-sisällöntuotanto ja vaikuttajamarkkinointi

AIKA

  • 23.9.–19.11.2025

TOTEUTUS

  • Lähiopetus Helsingissä

LAAJUUS

  • 3 opetuspäivää + etätehtäviä

ILMOITTAUTUMINEN

  • 2.9.2025 mennessä

Kehity UGC-sisällöntuottajaksi ja opi vaikuttamisen taidot

Syksyllä käynnistyvä uusi koulutus yhdistää kaksi ajankohtaista ja toisiaan tukevaa teemaa: vaikuttajamarkkinoinnin sekä UGC-sisällöntuotannon (user generated content), joka on tämän vuoden yksi suurimpia markkinoinnin trendejä.

Kaikille vaikuttajamarkkinoinnista ja UGC-sisällöntuotannosta kiinnostuneille

Koulutus soveltuu esim. sinulle joka:

  • Haluat ryhtyä UGC-sisällöntuottajaksi tai tavoittelet uraa vaikuttajana
  • Toimit jo yrittäjänä ja haluat kehittää sisältöosaamistasi
  • Työskentelet markkinoinnin tai viestinnän parissa ja haluat lisätä osaamista UGC- ja vaikuttajamarkkinoinnissa
  • Olet kiinnostunut aiheesta ja haluat kasvattaa mahdollisuuksiasi työmarkkinoilla

Tule oppimaan UGC- ja vaikuttajamarkkinointia ainutlaatuiseen koulutusohjelmaan!

Rakenna oma polkusi vaikuttajaksi tai UGC-sisällöntuottajaksi

Koulutuksen jälkeen:

  • ymmärrät vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC-sisällöntuotannon keskeiset toimintaperiaatteet ja mahdollisuudet
  • tunnistat oman roolisi vaikuttajakentässä ja saat eväitä oman urapolun rakentamiseen UGC- tai vaikuttajayrittäjänä
  • osaat suunnittella ja toteutta vaikuttavaa vaikuttajamarkkinointia käytännönläheisesti
  • hallitset eri sisältömuodot, tunnet tärkeimmät kanavat ja ajankohtaiset trendit
  • tiedät, miten kaupallisia yhteistyöprojekteja suunnittellaan ja toteutetaan
  • tunnet vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC:n eettset periaatteet sekä vastuut
  • sinulla on tietoa asiakashankinnasta, hinnoittelusta ja sopimuskäytännöistä vaikuttajayrittäjän näkökulmasta

Koulutuksen sisältö

23.9.2025 klo 9-16: Johdatus vaikuttajamarkkinointiin ja UGC-sisällöntuotantoon

  • UGC:n ja vaikuttajamarkkinoinnin eroavaisuudet
  • Vaikuttajamarkkinoinnin erilaiset muodot ja toimintaperiaatteet
  • Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu ja onnistuneen kampanjan toteuttaminen

23.10.2025 klo 9-16: UGC-sisältö, vaikuttajuus ja kaupallinen yhteistyö

  • Erilaiset sisältömuodot: videot, kuvat, arvostelut ja tekstit
  • Maksettu UGC ja sen hyödyntäminen yrityksissä
  • Kaupalliset yhteistyöt vaikuttajan kanssa
  • Oman UGC-konseptin suunnittelu
  • Vastuut mainonnassa ja kaupallisessa yhteistyössä
  • Vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC:n ostaminen yrityksen näkökulmasta
  • Eettiset näkökulmat

19.11.2025 klo 9-16: Sisällöntuottajasta yrittäjäksi

  • Oman palvelukuvauksen rakentaminen
  • Verkostoituminen, esiintymistaidot ja itsensä myyminen asiakkaalle
  • Sisällöntuotanto ammattina ja yrittäjyyden perusteet vaikuttajalle ja UGC-tuottajalle
  • Vaikuttajayrittäjän vierailu ja Q&A
  • Hinnoittelu ja sopimukset
  • Asiakkaiden hankinta

Opetus toteutetaan lähiopetuksena AJK:n koulutustiloissa Helsingin Vallilassa. Koulutuspäivät sisältävät sekä teoriaa että käytännönläheisiä harjoituksia. Opetuspäivien välissä kehität osaamistasi etätehtävien parissa.

Kouluttajana viestinnän ja sisältömarkkinoinnin asiantuntija Riina Kruut

Riina Kruut on monikanavaisen viestinnän asiantuntija, idearikas sisältömarkkinointiyrittäjä ja helposti lähestyttävä kouluttaja. Hänellä on vahva kokemus viestinnästä, sisällöntuotannosta ja asiantuntijabrändien rakentamisesta. Riina saa osallistujat innostumaan digitaalisen läsnäolon kehittämisestä sekä luottamaan persoonalliseen ja vaikuttavaan viestintään. Tarinallisuus, sosiaalisen median kanavat, sisältömarkkinointi ja verkostojen hyödyntäminen ovat hänen erityisosaamistaan.

Kouluttajana Riina on energinen, käytännönläheinen ja kannustava. Hän tarjoaa ajankohtaista tietoa helposti ymmärrettävässä muodossa aina yrittäjyydestä esiintymistaitoihin. Vaikuttajatyössä esiintymisvarmuus ja oma ääni ovat keskeisiä menestystekijöitä: olipa tavoite sitten toimia vaikuttajana, sisällöntuotannon ammattilaisena tai kasvavana asiantuntijaviestinnän tekijänä!

Hinta ja ilmoittautuminen

EarlyBird-tarjous 15.6.2025 asti

Koulutuksen EarlyBird -hinta on 785 € (norm. 890 €), josta 200 € maksetaan ilmoittautumisen jälkeen (opiskelupaikan varausmaksu). Loppumaksun 585 € voi halutessaan jakaa kolmeen maksuerään ensi syksylle (3×195 €).

Hinnat sisältävät alv:n (25,5 %).

Koulutukseen otetaan osallistujat ilmoittautumisjärjestyksessä, joten toimi nopeasti! Pääset ilmoittautumaan täyttämällä sähköisen lomakkeen:

Mitä tarkoittaa UGC ja vaikuttajamarkkinointi?

UGC-sisällöntuotanto (User Generated Content) on aitoa, käyttäjien tai sisällöntuottajien tekemää sisältöä, jota brändit hyödyntävät markkinoinnissaan. Se voi olla video, kuva tai postaus, joka herättää luottamusta ja sitouttaa tehokkaasti yleisön. Yritykset hyödyntävät UGC:tä yhä enemmän, sillä se kasvattaa sitoutumista ja parantaa näkyvyyttä etenkin sosiaalisessa mediassa. UGC on nopeasti noussut yhdeksi suurimmista markkinointitrendeistä, ja sen osaaminen on kysytty taito työelämässä!

Vaikuttajamarkkinointi on markkinointimuoto, jossa brändit tekevät yhteistyötä sosiaalisessa mediassa vaikuttavien henkilöiden kanssa, joilla on paljon seuraajia. Kuten UGC, niin myös vaikuttajamarkkinointi on nopeasti kasvanut yhdeksi keskeisimmistä keinoista tavoittaa kohdeyleisö oikealla hetkellä ja oikeassa kanavassa.

Sinustako UGC-sisällöntuottaja tai vaikuttaja? Lähde mukaan koulutukseen! EarlyBird-hinta voimassa 15.6. asti.

Vieritä ylös