Visualistin etäkurssi

• 395 € (sis.alv 24%)

ILMOITTAUDU

• 3.3.2024 mennessä

Opiskele visuaalisen markkinoinnin perusteet etänä

Visualistin etäkurssilla opiskelet visuaalisen markkinoinnin perusteet joustavasti täysin etäyhteydellä. Kurssi koostuu mielenkiintoisista opetuspäivistä, jotka toteutetaan Zoomin välityksellä.

Tervetuloa visualistin etäkurssille!

“Kurssilta sain paljon työkaluja omaan myyjän työhöni ja rohkeutta kokeilla erilaisia esillepanoja. Myös työnantajani on ollut tyytyväinen siihen, miten liikkeemme esillepanot ovat muuttuneet visuaalisempaan ja asiakasystävällisempään suuntaan.”

– Tarja Alho

VISUALISTIN ETÄKURSSI SOPII KAIKILLE VISUAALISESTA MARKKINOINNISTA KIINNOSTUNEILLE

JOUSTAVAA ETÄOPISKELUA

Opetus toteutetaan Zoom-ohjelman välityksellä. Jos et pääse osallistumaan livenä Zoom-opetuspäiviin, niin saat opetuksesta tallenteet, jotka voit katsoa omien aikataulujesi mukaan kurssin aikana. Opiskelijoiden käytössä on Moodle-oppimisalusta.

KURSSIN KOHDERYHMÄ JA TAVOITE

Visualistin etäkurssi on tarkoitettu kaikille visuaalisesta markkinoinnista kiinnostuneille. Kurssi antaa osallistujille tietotaitoa mm. esillepanojen ja näyteikkunoiden suunnittelusta, sommittelusta, estetiikasta ja värien käytöstä. Kurssilta saa hyödyllistä tietoa ja vinkkejä, joita voit hyödyntää esimerkiksi myyjä-visualistin työssä. Kurssi on myös hyvä väylä, mikäli mietit myöhemmin hakeutumista AJK-Jatkokoulutuksen laajempaan visualistin koulutukseen tai ammattitutkintoa opiskelemaan.

KOULUTTAJAT

Kouluttajina visualistin etäkurssilla toimivat:

• Virve Arvola, visualistiyrittäjä, visuaalisen markkinoinnin ammattilainen
  • Tuulikki Peltonen, taiteen maisteri
  • Saija Pitkänen, visuaalisen markkinoinnin kouluttaja
  • Tiina Saine, kaupallisen alan suunnittelija, kouluttaja ja tekijä

Visualistin etäkurssin ohjelma

Keskiviikko 13.3.2024 klo 9-12 Visuaalinen markkinointi

• opiskelun orientaatio
  • myymäläympäristö
  • visuaalinen markkinointi

Tiistai 26.3.2024 klo 9-12 Esillepanot

• myymäläesillepanojen perussäännöt
  • esillepanojen rakentamisen tekniikat

Tiistai 9.4.2024 klo 9-12 Estetiikan lainalaisuudet

• kultainen leikkaus, kolmio ja peilikuvaharmonia
  • katseen linjat, muotokieli ja visuaalinen rytmi
  • väriviestintä
  • sommittelu-workshop

Perjantai 3.5.2024 klo 9-15 Näyteikkunan suunnittelu ja asiakasinformaatio

• näyteikkunan suunnittelun ja rakentamisen perussäännöt
  • suunnitteluvinkit ja sommittelu
  • värit ja valaistus näyteikkunassa
  • näyteikkunan hintaviestintä

Tiistai 14.5.2024 klo 9-12 Värisuunnittelu

• väriopin perusperiaatteita
  • väripalettien luova suunnittelu
  • värit ja tunnelma: väri tilassa ja brändiviestinnässä

Kaikki opetuspäivät tallennetaan osallistujille!

Visualistin etäkurssin hinta on 395 € (sis. alv. 24 %).

Maksu kattaa Zoom-opetuspäivät, opetusmateriaalit, tallenteet ja kurssitodistuksen. Tallenteet ovat osallistujien katsottavissa heinäkuun 2024 loppuun asti.

Osallistujien kokemuksia

“Visualistin etäkurssilla sain oivat eväät ja ideat myymälän estetiikkaan, mukavuuteen ja viihtyvyyteen. Sain myös avattua omat silmät seuraamaan arjen kauneutta myymälöissä. Nälkä kasvaa vain syödessä näiden asioiden suhteen. Kiitos kurssista!”

– Emilia Rosch

“Voin lämpimästi suositella kurssia, mikäli haluaa tiiviissä paketissa paljon asiaa ja mielenkiintoisia luentoja sekä tehtäviä. Oli mukavaa saada lisää varmuutta ja vahvistusta omaan tekemiseen. Kurssilta sain rutkasti pieniä, sekä isojakin vinkkejä ja näkökulmia mitä ottaa jatkossa paremmin huomioon omassa työskentelyssä.”

– Johanna Hotanen

ILMOITTAUDU 3.3. MENNESSÄ

Uutta! Visuaalisen markkinoinnin käsikirja

Lokakuussa 2023 ilmestynyt Visuaalisen markkinoinnin käsikirja on jo pitkään kaivattu teos kaikille kaupan ja visuaalisen markkinoinnin parissa työskenteleville. Voit halutessasi täydentää visualistin etäkurssia ostamalla käsikirjan itsellesi oppikirjaksi.

Kirja avaa silmiä visuaalisen maailman lainalaisuuksille ja niiden kaupalliselle hyödyntämiselle myymäläympäristössä.