Stailaajan koulutus

• lähiopetus + etäopetus

HAKUAIKA

• 26.9.2023 asti

Ammatillinen osaaminen stailauksen suunnitteluun ja toteuttamiseen

Stailaajan koulutuksen aikana käydään monipuolisesti läpi stailauksen eri osa-alueita, kuten mm.

• Asunnon myyntistailaus
  • Stailaus mediassa: TV, lehtikuvaukset, mainoskuvaukset, sosiaalinen media
  • Tapahtumastailaus: häät ja juhlat
  • Tapahtumien kaupallinen stailaus: messut ja pr-tilaisuudet
  • Kodin stailaus itselle ja asiakkaalle

Tavoitteena on oppia suunnittelemaan ja toteuttamaan ammattimaisia stailauksia sekä tutustua stailaajan ammattiin. Koulutuksen avulla laajennat osaamistasi ja voit löytää uusia ammatillisia mahdollisuuksia.

Kaikille stailauksesta kiinnostuneille

Stailaajan koulutus soveltuu esim. sinulle joka:

• Haluat laajentaa osaamistasi – voit olla vaikkapa visualisti tai sisustussuunnittelija
  • Olet kiinnostunut stailaajayrittäjänä toimimisesta tai haluat laajentaa yritystoimintaasi esimerkiksi asuntostailaukseen, tapahtumastailaukseen tai lehti-/somekuvien stailaukseen

Stailaajan koulutus sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita ammattimaisesta stailauksesta!

Koulutuksen sisältö

Stailaaja ammattina

• Stailaajan työnkuva
  • Stailaustyön hinnoittelu ja tarjouksen tekeminen
  • Stailaajan työn markkinointi

Asunnon myyntistailaus

• Stailauksen suunnittelu ja toteutus
  • Stailauksen eri osa-alueet
  • Stailauksen tarve kohteessa
  • Stailauksen kartoitus yksiöstä isoon omakotitaloon
  • Stailaus asukkaan omilla ja lainatavaroilla
  • Stailaustyötä helpottavat vinkit
  • Asuntostailauksen hinnoittelu
  • Stailaustarjouksen laatiminen

Kaupallinen stailaus

• TV – liikkuvan kuvan stailaus
  • Stailaus sosiaaliseen mediaan – oman ja asiakkaan brändin stailaus
  • Lehtikuvaukset
  • Stailaajan ja kuvaajan yhteistyö
  • Mainoskuvaukset – asiakkaan määrittelemä tuote edellä
  • Tapahtumastailaus
    • juhlat, häät, syntymäpäivät, yritysjuhlat jne.
  • Tapahtumastailaus kaupallisesta näkökulmasta
    • messut, pr-tilaisuudet

Visuaalisen stailauksen perusperiaatteet

• Sommittelu
  • Värioppi
  • Sisustusmateriaalien perusteet

Ammattijärjestäminen

Joustavaa opiskelua työnohella

Stailaajan koulutus toteutetaan monimuoto-opiskeluna, joka koostuu lähi- ja etäopetuspäivistä, käytännön harjoituksista, henkilökohtaisesta palautteesta ja lopputyöstä. Lähiopetuspäivät toteutaan viihtyisissä koulutustiloissamme Helsingin Vallilassa. Etäopetuspäivissä käytetään Zoom-ohjelmaa. Opetuspäivät toteutetaan 10.10.2023, 31.10.2023., 13.11.2023, 30.11.2023, 12.12.2023, 10.1.2024 ja 2.-3.2.2024.

Hinta ja ilmoittautuminen

Stailaajan koulutuksen hinta on 1860 € (sis. alv. 24 %). Hinta sisältää opetuksen, opetusmateriaalit, etäopetuspäivien tallenteet, stailaus-workshopit sekä henkilökohtaista palautetta tehtäviin ja lopputyöhön.

Koulutuksen voi maksaa yhdessä, kahdessa tai neljässä erässä. Opiskelupaikan varausmaksu 200 € maksetaan opiskelupaikan vahvistamisen yhteydessä ja ensimmäinen maksuerä maksetaan ennen koulutuksen alkua. Varausmaksu sisältyy koulutuksen kokonaishintaan.

Pääkouluttajana ammattistailaaja Riina Ahtola

Riina Ahtola on ammattistailaaja, sisustustoimittaja, sisustussuunnittelija ja Remppa vai muutto Suomi -ohjelman sisustustuottaja ja stailaaja. Riinan esikoiskirja Idylli – Maaseutukoteja ilmestyi syksyllä. Riina on opettanut AJK-Jatkokoulutuksessa asunnon myyntistailausta ja kaupallista stailausta lyhytkursseilla jo useamman vuoden ajan.

Tule opiskelemaan stailausta ainutlaatuiseen koulutusohjelmaan!