Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutus
AIKA
- 23.4. – 30.9.2025
LAAJUUS
- 4 opetuspäivää + videoaineisto
TOTEUTUS
- etä + lähiopetus
HAKUAIKA
- 10.4.2025 asti

Sukella tekoälyn mahdollisuuksiin markkinoinnissa
AJK-Jatkokoulutuksen tekoälypainotteisessa markkinointikoulutuksessa perehdytään monipuolisesti tekoälyn käyttöön markkinoinnin suunnittelusta sisällöntuotantoon ja tulosten analysoimiseen.
Koulutus sopii erinomaisesti kaikille markkinoinnin parissa työskenteleville sekä yrittäjille, jotka ovat kiinnostuneita oppia hyödyntämään tekoälyä markkinointityössä tai oman yrityksen markkinoinnissa. Koulutus ei edellytä aikaisempaa osaamista tekoälyn käytöstä.
Tekoälykoulutuksen ohjelma
23.4.2025 klo 9-16 Orientaatio ja tekoälyn perusteet / Lähiopetus Helsingissä
- Tekoälyn käyttöön liittyvät mahdollisuudet
- Tekoälyn etiikka ja tekijänoikeudet
- Promptauksen perusteet
22.5.2025 klo 9-16 Markkinoinnin suunnittelu tekoälyä hyödyntäen / Etäopetus
- Kohderyhmien tunnistaminen ja personointi tekoälyä hyödyntäen
- Tekoälyavusteisen kilpailija-analyysin laatiminen
- Tekoälyn käyttö markkinointikampanjan suunnittelussa
19.8.2025 klo 9-16 Tekoäly markkinoinnin sisällöntuotannossa / Etäopetus
- Tekoäly tekstimuotoisten sisältöjen tuotannossa
- Tekoälyn käyttö sisältöideoiden luomisessa
- Uutiskirjeen laatiminen tekoälyä hyödyntäen
- Somepostaus tekoälyn avulla
- Hakukoneoptimoidun sisällön tuottaminen
30.9.2025 klo 9-16 Visuaalisuus tekoälyä hyödyntäen / Lähiopetus Helsingissä
- Tekoälyn hyödyntäminen visuaalisten materiaalien tuotannossa
- Tekoälyn mahdollisuudet ja haasteet visuaalisten sisältöjen rakentamisessa
- Visuaalisen sisällöntuotannon tekoälytyökalut
+ Itseopiskeltava videoaineisto (elokuu-lokakuu): Tekoälyn käyttö markkinoinnin tulosten analysoimisessa
- Markkinoinnin tulosten analysointi tekoälyavusteisesti
- Datan analysointi tekoälyavusteisesti


Kouluttaudu edullisesti oppisopimuksella
Koulutukseen voi osallistua kustannustehokkaasti oppisopimuksella, jolloin suoritat Liiketoiminnan ammattitutkintoon sisältyvän Markkinointiviestinnän toimeksianto -tutkinnon osan. Osatutkinto suoritetaan yhteistyössä Mercuria Pro:n kanssa. Koulutuksen aikana saat ohjausta tutkinnon suorittamiseen sekä pääset sparrailemaan pienryhmässä omia markkinointisuunnitelmia ja toteutuksia. Koulutuksen voi suorittaa myös ilman oppisopimusta ja osatutkinnon suorittamista.
Osallistujakokemuksia
“Tekoäly on tullut rytinällä ja sovellusten paljous on hengästyttävä. Osallistuin Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutukseen, koska oman ajan rajallisuus on tullut monessa tilanteessa vastaan ja olinkin pohtinut sitä, miten tekoäly voisi siinä auttaa. Koin, että tällainen koulutus tarjosi erinomaisen lähtökohdan tekoälyn hyödyntämiseen omassa työssäni – tehokkuutta parantaen ja eettiset näkökulmat huomioiden.”
– Ritva Sakkara
“Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutus tarjosi mahdollisuuden oppia ja viedä käytäntöön tekoälyllä tehostettuja toimia oman yrityksen tarpeisiin. Käytännön oppiminen tapahtui työstämällä omaan käyttöön sopivia tekoälyratkaisuja. Työkalut tulevat jäämään markkinointiyrittäjän työkalupakkiin.
Bonuksena koulutus tarjosi mahdollisuuden tutustua joukkoon ammattilaisia laajalta kirjolta eri aloja. Juuri sopiva kokonaisuus työn oheen, jossa mahtavat kouluttajat ja taustajoukot.”
– Susanna / Luova Sato
Koulutusyhteistyössä Aava & Bang
Kouluttajina toimivat Aava & Bangin markkinoinnin ja tekoälyn asiantuntijat.

Jesse Bäck
Tiiminvetäjä, Verkkopalvelut, KTM
Jesse Bäck on kokenut verkkoteknologian asiantuntija, jolla on yli vuosikymmenen kokemus web-kehityksen ja digitaalisen markkinoinnin alueilta. Aava & Bangilla hän johtaa verkkopalvelutiimiä, joka hyödyntää aktiivisesti tekoälyä ohjelmoinnissa, datan analysoinnissa ja käyttökokemuksen optimoinnissa. Lisäksi Jesse on intohimoinen generatiivisen tekoälyn seuraaja, tutkija ja soveltaja, jossa ammatillinen kiinnostus ja henkilökohtainen harrastus yhtyvät.

Eveliina Vähä-Ruka
Strategi, Digitaaliset palvelut, KTM
Eveliina Vähä-Ruka on työskennellyt viimeiset 10 vuotta markkinointi- ja IT-alan konsulttina ja nähnyt urallaan monen uuden teknologian tuomat hyödyt sekä haitat. Hän hyödyntää ja kouluttaa tekoälyä omassa työssään päivittäin ja seuraa aktiivisesti tekoälykehitykseen liittyvää uutisointia. Hän toimii myös Aava & Bangin tekoälytyöryhmän puheenjohtajana.

Jouni Sutinen
Strategi, Digitaaliset palvelut, Merkonomi
Jouni Sutisella on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnin alalta, jonka aikana hän toiminut luovassa työssä laajasti niin perinteisen median kuin digitaalisen median parissa. Tämän hetken vastuualue on myynnin ja markkinoinnin yhteispelin ja sitä tukevien teknologioiden parissa sekä B2B ja B2C digimarkkinoinnin suunnittelussa.
Tekoälykoulutuksen hinta ja hakeminen
Koulutusohjelmaan haetaan sähköisellä hakulomakkeella. Hakuaika 23.4.2025 alkavaan koulutukseen päättyy 10.4.2025.
Tekoälykoulutuksen hinta oppisopimuksella on 150 €. Tällöin suoritat koulutuksen aikana markkinointiviestinnän toimeksianto -tutkinnon osan.
Koulutukseen voi osallistua myös ilman oppisopimusta ja osatutkinnon suorittamista., jolloin koulutuksen hinta on 1750 € (+ alv 25,5%). Koulutusmaksun voi jakaa maksueriin. Jos samasta organisaatiosta on useampi osallistuja, voit kysyä tarjousta koulutushinnasta.

Opi hyödyntämään tekoälyä markkinoinnissa ja pysy kehityksessä edelläkävijänä!
Hae koulutukseen nyt – paikkoja on rajoitetusti!
Haluatko saada lisätietoja?
Merita Ikonen, koulutussuunnittelija, AJK-Jatkokoulutus
etunimi.sukunimi@ajk-jatkokoulutus.fi
puh. 050 433 5969
Lisätietoja oppisopimuksesta:
Saija Pitkänen, koulutusasiantuntija, Mercuria Pro
etunimi.sukunimi@mercuria.fi
puh. 050 346 6202
Lataa koulutusesite tästä >>