Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutus

AIKA

  • 30.10.2025. – 5.3.2026

LAAJUUS

  • 4 opetuspäivää + videoaineisto

TOTEUTUS

  • etä + lähiopetus

HAKUAIKA

  • 15.10.2025 asti

Opi hyödyntämään tekoälyä markkinoinnissa käytännönläheisesti

Haluatko oppia, miten tekoäly tehostaa markkinointia käytännössä? Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutuksesta saat ajankohtaista osaamista, konkreettisia työkaluja ja varmuutta tekoälyn hyödyntämiseen markkinointiviestinnässä.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus sopii sinulle, joka esimerkiksi:

  • työskentelet markkinoinnin tai viestinnän parissa
  • toimit yrittäjänä ja vastaat markkinoinnistasi itse
  • haluat kehittää tekoälytaitojasi käytännönläheisesti
  • etsit tehokkaampia ja ajantasaisempia keinoja markkinointityöhön

Koulutus ei vaadi aiempaa tekoälyosaamista.

Mitä opit tekoälykoulutuksessa?

Saat selkeän kokonaiskuvan tekoälyn mahdollisuuksista markkinoinnissa ja opit mm.

  • käyttämään tekoälytyökaluja sisällöntuotannossa, kampanjasuunnittelussa ja analytiikassa
  • tekemään tehokkaampaa markkinointia vähemmällä vaivalla
  • hyödyntämään visuaalisia tekoälytyökaluja

Koulutuksen ohjelma

30.10.2025 – Orientaatio & perusteet (Lähiopetus Helsingissä)
Tekoälyn peruskäsitteet, etiikka, työkalut ja promptauksen alkeet

25.11.2025 – Markkinoinnin suunnittelu tekoälyllä (Etäopetus)
Kohderyhmien tunnistus, kilpailija-analyysi ja kampanjoiden suunnittelu

20.1.2026 – Sisällöntuotanto AI:n avulla (Etäopetus)
Tekstisisällöt, some, uutiskirjeet ja hakukoneystävällinen sisältö

5.3.2026 – Visuaalinen tekoäly (Lähiopetus Helsingissä)
Kuvat, videot ja visuaalisten materiaalien tuottaminen tekoälyllä

+ Videomateriaalia markkinoinnin tulosten analysoinnista tekoälyavusteisesti

Osallistujien kokemuksia

“Osallistuin tekoäly markkinoinnissa -koulutukseen talvella 2025, ja olen erittäin tyytyväinen saamaani koulutukseen. Aihealuetta käsiteltiin monipuolisesti eri markkinointiin liittyvistä näkökulmista, ja koulutuksesta sai heti tärppejä arkeen. Erityinen kiitos asiantunteville kouluttajille sekä monimuotoiselle koulutustavalla.”

– Kaisa Tiira-Vahala, Drivalia Lease Finland Oy

“Tekoäly on tullut rytinällä ja sovellusten paljous on hengästyttävä. Osallistuin Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutukseen, koska oman ajan rajallisuus on tullut monessa tilanteessa vastaan ja olinkin pohtinut sitä, miten tekoäly voisi siinä auttaa. Koin, että tällainen koulutus tarjosi erinomaisen lähtökohdan tekoälyn hyödyntämiseen omassa työssäni – tehokkuutta parantaen ja eettiset näkökulmat huomioiden.”

– Ritva Sakkara

Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutus tarjosi mahdollisuuden oppia ja viedä käytäntöön tekoälyllä tehostettuja toimia oman yrityksen tarpeisiin. Käytännön oppiminen tapahtui työstämällä omaan käyttöön sopivia tekoälyratkaisuja. Työkalut tulevat jäämään markkinointiyrittäjän työkalupakkiin. Bonuksena koulutus tarjosi mahdollisuuden tutustua joukkoon ammattilaisia laajalta kirjolta eri aloja. Juuri sopiva kokonaisuus työn oheen, jossa mahtavat kouluttajat ja taustajoukot.”

– Susanna / Luova Sato

Koulutusyhteistyössä Aava & Bang

Kouluttajina toimivat Aava & Bangin markkinoinnin ja tekoälyn asiantuntijat.

Jesse Bäck

Tiiminvetäjä, Verkkopalvelut, KTM

Jesse Bäck on kokenut verkkoteknologian asiantuntija, jolla on yli vuosikymmenen kokemus web-kehityksen ja digitaalisen markkinoinnin alueilta. Aava & Bangilla hän johtaa verkkopalvelutiimiä, joka hyödyntää aktiivisesti tekoälyä ohjelmoinnissa, datan analysoinnissa ja käyttökokemuksen optimoinnissa. Lisäksi Jesse on intohimoinen generatiivisen tekoälyn seuraaja, tutkija ja soveltaja, jossa ammatillinen kiinnostus ja henkilökohtainen harrastus yhtyvät.

Eveliina Vähä-Ruka

Strategi, Digitaaliset palvelut, KTM

Eveliina Vähä-Ruka on työskennellyt viimeiset 10 vuotta markkinointi- ja IT-alan konsulttina ja nähnyt urallaan monen uuden teknologian tuomat hyödyt sekä haitat. Hän hyödyntää ja kouluttaa tekoälyä omassa työssään päivittäin ja seuraa aktiivisesti tekoälykehitykseen liittyvää uutisointia. Hän toimii myös Aava & Bangin tekoälytyöryhmän puheenjohtajana.

Jouni Sutinen

Strategi, Digitaaliset palvelut, Merkonomi

Jouni Sutisella on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnin alalta, jonka aikana hän toiminut luovassa työssä laajasti niin perinteisen median kuin digitaalisen median parissa. Tämän hetken vastuualue on myynnin ja markkinoinnin yhteispelin ja sitä tukevien teknologioiden parissa sekä B2B ja B2C digimarkkinoinnin suunnittelussa.


Koulutuksen hinta

Koulutuksen hinta oppisopimuksella on 150 €. Tällöin suoritat koulutuksen aikana markkinointiviestinnän toimeksianto -tutkinnon osan.

Koulutuksen hinta ilman oppisopimusta on 1050 € (+ alv 25,5%). Koulutusmaksun voi jakaa maksueriin (210 € / kk). Jos samasta organisaatiosta on useampi osallistuja, voit kysyä tarjousta koulutushinnasta.

Näin haet mukaan

Koulutusohjelmaan haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake. Hakuaika 30.10.2025 alkavaan koulutukseen päättyy 15.10.2025.

Kouluttaudu edullisesti oppisopimuksella

Koulutukseen voi osallistua kustannustehokkaasti oppisopimuksella, jolloin suoritat Markkinointiviestinnän toimeksianto -tutkinnon osan. Osatutkinto suoritetaan yhteistyössä Mercuria Pro:n kanssa. Koulutuksen aikana saat ohjausta tutkinnon suorittamiseen sekä pääset sparrailemaan pienryhmässä omia markkinointisuunnitelmia ja -toteutuksia. Oppisopimus edellyttää, että työskentelet markkinoinnin parissa (vähintään 25 tuntia viikossa) tai toimit yrittäjäjänä ja työstät oman yrityksesi markkinointia. Koulutuksen hinta oppisopimuksella on 150 €.

Opi hyödyntämään tekoälyä markkinoinnissa ja pysy kehityksessä edelläkävijänä!

Hae koulutukseen nyt – paikkoja on rajoitetusti!



Haluatko saada lisätietoja?

Lisätietoja koulutuksesta:
Merita Ikonen, koulutussuunnittelija, AJK-Jatkokoulutus
etunimi.sukunimi@ajk-jatkokoulutus.fi
puh. 050 433 5969

Lisätietoja oppisopimuksesta:
Saija Pitkänen, koulutusasiantuntija, Mercuria Pro
etunimi.sukunimi@mercuria.fi
puh. 050 346 6202

Lataa koulutusesite tästä >>


Vieritä ylös