Hääsuunnittelijan koulutus

• 8 opetuspäivää

HAKUAIKA

• 20.9.2024 asti

Ammatillinen osaaminen häiden ja juhlien suunnitteluun

Hääsuunnittelijan koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille työvälineet ja ammatillinen osaaminen hää- ja juhlasuunnittelijan tehtävässä toimimiseen ja alan yrittäjyyteen. Koulutuksen suorittaneet osaavat hoitaa hää- ja juhlasuunnitteluprosessin asiakkaalle ammattimaisesti alusta loppuun.

Tule opiskelemaan hääsuunnittelijaksi ainutlaatuiseen koulutusohjelmaan!

Kaikille hää- ja juhlasuunnittelusta kiinnostuneille

Koulutus soveltuu esim. sinulle joka:

• Olet kiinnostunut hää- ja juhlasuunnitteluyrittäjänä toimimisesta
  • Toimit jo yrittäjänä ja haluat laajentaa yritystoimintaasi häiden ja juhlien suunnitteluun
  • Työskentelet häiden ja juhlien parissa, mutta haluat saada kokonaisvaltaisen osaamisen hää- ja juhlasuunnitteluun
  • Haluat laajentaa nykyistä osaamistasi – voit olla vaikkapa visualisti tai tapahtumatuottaja

Hääsuunnittelijan koulutus sopii siis kaikille, jotka ovat ammatillisesti kiinnostuneita häiden ja juhlien suunnittelusta.

Koulutuksen sisältö

Hääsuunnittelijan työ ja alan yrittäjyys

• Hyvän hää- ja juhlasuunnittelijan ominaisuudet
  • Hääsuunnittelijan työvälineet ja niiden hankkiminen
  • Hää- ja juhla-alalla toimiminen, verkostoituminen
  • Sopimukset ja lainsäädäntö
  • Vakuutukset, vastuut
  • Vuorovaikutustaidot
  • Hääsuunnittelijan ammatissa alkuun pääseminen

Hää- ja juhlasuunnitelman laatiminen

• Budjetti
  • Tarjoilut
  • Ohjelma
  • Musiikki
  • Vieraslista
  • Varausten tekeminen ja vahvistaminen
  • Juhlapäivän aikataulutus

Visuaalinen ilme ja teeman toteutus

• Teeman suunnittelu ja toteutus
  • Kutsut
  • Paperitarvikkeet
  • Kukat ja koristelut
  • Istumajärjestys
  • Stailaus

Joustavaa opiskelua työn ohella

Koulutusohjelma toteutetaan monimuoto-opiskeluna, joka koostuu kahdeksasta opetuspäivästä, etätehtävistä sekä hää- tai juhlasuunnitelman laatimisesta. Opetuspäiviä järjestetään vaihdelle lähi- ja etäopetuksena. Opiskelijoiden käytössä on Moodle-oppimisalusta, oma Facebook-ryhmä sekä kouluttajan tuki. Opetuspäivät toteutetaan 2.10.2024, 22.10.2024, 14.11.2024, 28.11.2024, 17.12.2024, 16.1.2025 ja 5.-6.2.2025.

Opiskelijakokemuksia

“Koulutus on ollut kaikenkattava ja meillä on ollut hyvin ammattitaitoinen ja alaan perehtynyt opettaja, jolta saa valmiita ja konkreettisia työvälineitä hää- ja juhlasuunnittelijan työhön.”

– Minna Larkela

“Opiskelu oli mielenkiintoista. Opettajan vinkit ja kokemukset toivat paljon hyvää keskustelua tunneille. Opiskelun monimuotoisuus toi joustavuutta koulunkäyntiin. Suosittelen koulutusta varsinkin jos juhlat ja suunnittelu kiinnostaa!”

– Sofia Juntunen

“Koulutuksesta sai hyvät valmiudet hääsuunnittelijan työhön.  Opiskelu onnistui myös työn ohella. Hybriditoteutuksena järjestetty opetus mahdollisti osallistumisen sekä etänä että paikan päällä koulutustilassa. Workshopit sekä eri alojen asiantuntijaluennot olivat mielenkiintoisia. Suosittelen koulutusta, jos haaveilet hää- ja juhlasuunnittelijan työstä”.

– Kirsi Törngren

Hinta ja ilmoittautuminen

Hääsuunnittelijan koulutuksen hinta on 1680 € (sis. alv. 24 %). Koulutuksen voi maksaa yhdessä, kahdessa tai neljässä erässä. Opiskelupaikan varausmaksu 200 € maksetaan opiskelupaikan vahvistamisen yhteydessä ja ensimmäinen maksuerä maksetaan ennen koulutuksen alkua. Varausmaksu sisältyy koulutuksen kokonaishintaan.

Koulutukseen ilmoittautuminen päättyy 20.9.2024.

Opettajana hää- ja juhlasuunnittelija Eija Holmberg-Lehto

Kouluttajana toimii kokenut hää- ja juhlasuunnittelija Eija Holmberg-Lehto. Hän on tehnyt satoja erilaisia tilaisuuksia viimeisen 20 vuoden aikana. Eija on kirjoittanut kirjan Unohtumattomat häät (Otava) sekä luonut Tapahtumajärjestäjän oppaan (SPEK). Hän on toiminut häämessujen suunnittelutoimikunnassa konsulttina, järjestänyt erilaisia tietoiskuja, sekä pitänyt “kysy / vastaa” -palstaa Häät-lehden verkkosivuilla. Eija on ollut myös Kuppilat kuntoon -ohjelmassa laittamassa hääkartanon valmiiksi Jyrki Sukulan kanssa. Nykyään hän toimii myös sisustusalan yrittäjänä ja sisustussuunnittelijana.

Opiskelijakokemuksia

“Hää- ja juhlasuunnittelijan koulutus oli innostava, inspiroiva, koukuttava ja ihana! Kouluttaja oli selvästi työnsä osaava ja ammattitaitoinen ja työtään täydellä sydämellään tekevä. AJK:n kanssa oli helppo ja vaivaton asioida, sieltä sai aina ystävällistä apua tarvittaessa. Jatkokurssia odotellessa….😍 “

– Mari Mykkänen

“Hääsuunnittelijan koulutuksen avulla pääsen tekemään enemmän elämässäni sitä, mistä olen kiinnostunut ja mitä oikeasti rakastan. Omaan intohimoon panostaminen ja mielekkäiden asioiden tekeminen on lisännyt energiaa arkeeni ja nostanut itsetuntoani! Olen nyt laittanut alulle Hääsuunnittelu Amalia -nimisen yrityksen ja AJK-Jatkokoulutuksesta olen saanut valtavasti itsevarmuutta yrittäjänä toimimiseen. “