SketchUp-peruskurssi

• 5.6.2024 mennessä

Osallistu SketchUp-peruskurssille

SketchUp-kouluttajana toimii Lasse Home

SketchUp-perusopetuspäivät sopivat sinulle, joka et ole käyttänyt SketchUp-ohjelmaa aiemmin tai haluat kerrata ohjelman perusteet.

Tehokkaat opetuspäivät kokeneen SketchUp-kouluttajan johdolla

Ennen varsinaisia opetuspäiviä järjestetään Zoomin välityksellä tunnin pituinen valmistelutunti ma 27.5. klo 18-19, jonka avulla pääset alkuun ohjelman asennuksessa ja alkuasetuksissa. Saat valmistelutunnista myös tallenteen.

SketchUp-opetuspäiviä on kaksi:

Ensimmäisen opetuspäivän 8.6.2024 klo 9-15 aikana keskitytään mm. seuraaviin asioihin:

• Ohjelman käytön aloitus
  • Perusasetukset
  • Perustoiminnot ja pikakomennot
  • Zoomaus ja hiiren käyttö
  • Piirtäminen ja kuvakulmat
  • 2D:n hyödyntäminen
  • Tarkkojen mittojen käyttö
  • Tilan (asunnon) piirtäminen

Suositus on, että opiskelija tekee vapaaehtoista itsenäistä harjoittelua ensimmäisen opetuspäivän jälkeen SketchUp-ohjelmassa.

Toisen opetuspäivän 17.8.2024 klo 9-16 aiheita ovat esimerkiksi:

• Piirtäminen 3D:nä
  • 3D-mallin elementtien asettaminen mittatarkasti
  • Kalusteiden lisääminen malliin
  • Materiaalien lisääminen pinnoille

Opetuspäivien jälkeen saat harjoitustehtävän ja voit osallistua vielä kertaustunnille ma 26.8. klo 18.00-19.30. Harjoitustehtäviä käydään läpi ma 2.9. klo 18.00-19.30.

Opetus järjestetään etänä

Kurssi järjestetään etäopetuksena Zoomin välityksellä. Tallennamme opetuspäivät ja saat jälkikäteen tallenteet, josta voit vielä halutessasi kerrata opetuspäivien sisältöjä. Tallenteet ovat katsottavissa lokakuun 2024 loppuun asti.

Mitä, miksi ja kenelle?

SketchUp 3D-mallinnuksen perusteet

SketchUp-ohjelma on helppokäyttöinen mallinnusohjelma, jolla visualisoidaan paljon erilaisia tila- ja sisustussuunnitelmia sekä piirretään esimerkiksi messuosastoja tai myymälätilan muutoksia. SketchUp-peruskurssilla tutustut ohjelman kaikkiin perustoimintoihin ja aloitat SketchUpin käytön.

Visualisoi suunnitelmasi 3D-malliksi

Peruskurssin käytyäsi voit jatkaa itsenäisesti harjoittelua ja alkaa käyttää ohjelmaa suunnitelmiesi visualisoimiseksi. Peruskurssin aikana opettelet asunnon piirtämistä 2- ja 3D-tilassa.

Kaikille SketchUp-ohjelman perusteista kiinnostuneille

Peruskurssi sopii kaikille ohjelmasta kiinnostuneille. Et tarvitse ennakkotietoja tai taitoja osallistuaksesi kurssille, ainoastaan ohjelman käyttöön sopivan tietokoneen ja tietokonehiiren, jossa on rullanäppäin (yleensä hiiren keskiosassa oleva rulla skrollausta varten).

Hinta ja ilmoittautuminen

SketchUp-peruskurssin hinta on 345 euroa (sis. alv. 24 %)

Kolme syytä, miksi yrittäjän digimarkkinointi- ja myyntitaidot ovat tärkeitä

Kolme syytä, miksi yrittäjän digimarkkinointi- ja myyntitaidot ovat tärkeitä Digitaalinen markkinointi ja myynti eivät ole pakollinen paha vaan ennemminkin yrittäjän parhaat kaverit, sillä ne ovat olennaisia seikkoja menestyvän yritystoiminnan kannalta. Yrittäjänä toimiminen ei ole ainoastaan substanssiosaamisen tuottamista. Se on strategioiden, suunnitelmien ja toteutuksen yhteensovittamista. Erityisesti nykypäivän digitaalisessa ympäristössä yrittäjät tarvitsevat vankkaa osaamista digimarkkinoinnissa, talouden hallinnassa…