UGC-sisällöntuotanto ja vaikuttajamarkkinointi
AIKA
- Tulossa 2026!
TOTEUTUS
- Lähiopetus Helsingissä
LAAJUUS
- 3 opetuspäivää + etätehtäviä
ILMOITTAUTUMINEN

Kehity UGC-sisällöntuottajaksi ja opi vaikuttamisen taidot – uusia mahdollisuuksia ansaita rahaa
Koulutus yhdistää kaksi ajankohtaista ja toisiaan tukevaa teemaa: vaikuttajamarkkinoinnin sekä UGC-sisällöntuotannon (user generated content), joka on tämän vuoden yksi suurimpia markkinoinnin trendejä.
Kaikille vaikuttajamarkkinoinnista ja UGC-sisällöntuotannosta kiinnostuneille
Koulutus soveltuu esim. sinulle joka:
- Haluat ryhtyä UGC-sisällöntuottajaksi tai tavoittelet uraa vaikuttajana
- Toimit jo yrittäjänä ja haluat kehittää sisältöosaamistasi sekä saada lisää mahdollisuuksia ansaita rahaa
- Työskentelet markkinoinnin tai viestinnän parissa ja haluat lisätä osaamista UGC- ja vaikuttajamarkkinoinnissa
- Haluat ansaita rahaa uudella osaamisella tai kasvattaa mahdollisuuksiasi työmarkkinoilla
Tule oppimaan UGC- ja vaikuttajamarkkinointia ainutlaatuiseen koulutusohjelmaan!
Ansaitse sisällöntuotannolla – opi UGC-ammattilaiseksi
Koulutuksen jälkeen:
- ymmärrät vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC-sisällöntuotannon keskeiset toimintaperiaatteet ja mahdollisuudet
- tunnistat oman roolisi vaikuttajakentässä ja saat eväitä oman urapolun rakentamiseen UGC- tai vaikuttajayrittäjänä
- osaat suunnittella ja toteutta vaikuttavaa vaikuttajamarkkinointia käytännönläheisesti
- hallitset eri sisältömuodot, tunnet tärkeimmät kanavat ja ajankohtaiset trendit
- tiedät, miten kaupallisia yhteistyöprojekteja suunnittellaan ja toteutetaan
- tunnet vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC:n eettset periaatteet sekä vastuut
- sinulla on tietoa asiakashankinnasta, hinnoittelusta ja sopimuskäytännöistä vaikuttajayrittäjän näkökulmasta


Koulutuksen sisältö
Päivä 1: Johdatus vaikuttajamarkkinointiin ja UGC-sisällöntuotantoon
- UGC:n ja vaikuttajamarkkinoinnin eroavaisuudet
- Vaikuttajamarkkinoinnin erilaiset muodot ja toimintaperiaatteet
- Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu ja onnistuneen kampanjan toteuttaminen
Päivä 2: UGC-sisältö, vaikuttajuus ja kaupallinen yhteistyö
- Erilaiset sisältömuodot: videot, kuvat, arvostelut ja tekstit
- Maksettu UGC ja sen hyödyntäminen yrityksissä
- Kaupalliset yhteistyöt vaikuttajan kanssa
- Oman UGC-konseptin suunnittelu
- Vastuut mainonnassa ja kaupallisessa yhteistyössä
- Vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC:n ostaminen yrityksen näkökulmasta
- Eettiset näkökulmat
Päivä 3 Sisällöntuottajasta yrittäjäksi
- Oman palvelukuvauksen rakentaminen
- Verkostoituminen, esiintymistaidot ja itsensä myyminen asiakkaalle
- Sisällöntuotanto ammattina ja yrittäjyyden perusteet vaikuttajalle ja UGC-tuottajalle
- Vaikuttajayrittäjän vierailu ja Q&A
- Hinnoittelu ja sopimukset
- Asiakkaiden hankinta
Opetus toteutetaan lähiopetuksena AJK:n koulutustiloissa Helsingin Vallilassa. Koulutuspäivät sisältävät sekä teoriaa että käytännönläheisiä harjoituksia. Opetuspäivien välissä kehität osaamistasi etätehtävien parissa.
Kouluttajana viestinnän ja sisältömarkkinoinnin asiantuntija Riina Kruut
Riina Kruut on monikanavaisen viestinnän asiantuntija, idearikas sisältömarkkinointiyrittäjä ja helposti lähestyttävä kouluttaja. Hänellä on vahva kokemus viestinnästä, sisällöntuotannosta ja asiantuntijabrändien rakentamisesta. Riina saa osallistujat innostumaan digitaalisen läsnäolon kehittämisestä sekä luottamaan persoonalliseen ja vaikuttavaan viestintään. Tarinallisuus, sosiaalisen median kanavat, sisältömarkkinointi ja verkostojen hyödyntäminen ovat hänen erityisosaamistaan.
Kouluttajana Riina on energinen, käytännönläheinen ja kannustava. Hän tarjoaa ajankohtaista tietoa helposti ymmärrettävässä muodossa aina yrittäjyydestä esiintymistaitoihin. Vaikuttajatyössä esiintymisvarmuus ja oma ääni ovat keskeisiä menestystekijöitä: olipa tavoite sitten toimia vaikuttajana, sisällöntuotannon ammattilaisena tai kasvavana asiantuntijaviestinnän tekijänä!


Hinta ja ilmoittautuminen
Koulutuksen hinta on 890 € (sis. alv 25,5%), josta 200 € maksetaan ilmoittautumisen jälkeen (opiskelupaikan varausmaksu). Loppumaksun 690 € voi halutessaan jakaa kolmeen maksuerään (3×230 €).
Koulutukseen otetaan osallistujat ilmoittautumisjärjestyksessä. Voit tehdä jo nyt ennakkoilmoittautumisen ensi vuoden koulutukseen! Ennakkoilmoittautuminen ei vielä ole sitova, mutta tiedotamme ennakkoilmoittautujia, kun aikataulu on julkaistu ja ilmoittautuminen avattu.
Mitä tarkoittaa UGC ja vaikuttajamarkkinointi?
UGC-sisällöntuotanto (User Generated Content) on aitoa, käyttäjien tai sisällöntuottajien tekemää sisältöä, jota brändit hyödyntävät markkinoinnissaan. Se voi olla video, kuva tai postaus, joka herättää luottamusta ja sitouttaa tehokkaasti yleisön. Yritykset hyödyntävät UGC:tä yhä enemmän, sillä se kasvattaa sitoutumista ja parantaa näkyvyyttä etenkin sosiaalisessa mediassa. UGC on nopeasti noussut yhdeksi suurimmista markkinointitrendeistä, ja sen osaaminen on kysytty taito työelämässä! UGC:n avulla voit saada myös uusia mahdollisuuksia tienata rahaa.
Vaikuttajamarkkinointi on markkinointimuoto, jossa brändit tekevät yhteistyötä sosiaalisessa mediassa vaikuttavien henkilöiden kanssa, joilla on paljon seuraajia. Kuten UGC, niin myös vaikuttajamarkkinointi on nopeasti kasvanut yhdeksi keskeisimmistä keinoista tavoittaa kohdeyleisö oikealla hetkellä ja oikeassa kanavassa.

Sinustako UGC-sisällöntuottaja tai vaikuttaja? Lähde mukaan koulutukseen!
Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutus alkaa lokakuussa 2025
Tekoälyn ja markkinoinnin yhdistävä koulutus alkaa lokakuussa 2025. Hanki uuden ajan markkinointiosaamista!
Jatka lukemista Tehoa markkinointiin tekoälyllä -koulutus alkaa lokakuussa 2025
Mitä UGC-sisällöntuottaja tekee?
UGC-sisällöntuottaja on henkilö, joka luo kaupalliseen käyttöön tarkoitettua sisältöä yrityksille. Hän ei julkaise sisältöä omissa kanavissaan, vaan luo visuaalista ja tarinallista materiaalia brändin käytettäväksi esimerkiksi sosiaaliseen mediaan.
Sinustako vaikuttaja tai UGC-sisällöntuottaja? – Uusi koulutus vahvistaa osaamista tämän hetken kysytyillä taidoilla
AJK-Jatkokoulutus käynnistää syksyllä 2025 täysin uuden koulutuskokonaisuuden, joka vastaa kasvavaan kysyntään UGC-sisällöntuotannon ja vaikuttajamarkkinoinnin osaamisesta. Kolmen koulutuspäivän kokonaisuus tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden kehittää osaamista, verkostoitua ja rakentaa omaa urapolkua digitaalisessa vaikuttajatyössä.