Unelmana hääalan yrittäjyys

Olen Mia Ruuhikorpi, 33-vuotias kahden lapsen äiti Porista. Ammatiltani olen laboratoriohoitaja.

Omista häistäni asti olen puhunut haluavani suunnitella häitä ja juhlia. Aika ajoin googlettelin, voisinko tehdä haaveideni toteuttamiseksi jotain. Viime keväänä etsintäni tuotti tulosta, kun huomasin, että AJK-Jatkokoulutus järjestää hääsuunnittelijan koulutusta – voi sitä riemun ja onnen määrää! Pohdin kuitenkin välimatkaa ja mahdollista liikkumista kouluun. Kysyin mahdollisuutta etäopiskeluun ja kun tämän kerrottiin onnistuvan, ilmoittauduin mukaan, enkä ole katunut hetkeäkään.

Opiskelu oli sujuvaa etänä ja kouluttaja Eija oli erittäin innostava ja asiantunteva. Hänen omakohtaiset kokemuksensa elävöittivät ja konkretisoivat häiden suunnittelua ja järjestämistä. Aina kun koulupäivä oli ohi, tarkistin kalenteristani, koska seuraava päivä olisi tulossa ja siihen tuntui aina olevan liian pitkä aika. Yhden kerran osallistuin koulussa paikan päällä kukka-workshopiin ja se oli aivan mahtava
kokemus.

Opiskelutoverit, kouluttaja ja koko AJK:n porukka mahdollisti minulle unelmani. Aloitin jo opiskeluaikana yrittäjyyden – vuokraan koristeita ja tietysti teen hää- ja juhlasuunnittelua (@haasuunnittelija_miana).

Älä mieti kahta kertaa vaan lähde kohti unelmaasi, se kannattaa!

-Mia, @haasuunnittelija_miana

Haaveiletko hää- tai juhlasuunnittelijan ammatista? AJK:ssa voit opiskella joustavasti työn ohella.