Yrittäjyyden ammattitutkinto –

HAKUAIKA

• 3.5.2024 asti

Yrittäjien myynti- ja markkinointikoulutus yhteistyössä Mercuria Pro:n kanssa

Haluatko kehittää yritystoimintaasi, tehostaa myyntiäsi ja markkinointiasi ja rakentaa omalle yritystoiminnallesi vahvemman tulevaisuuden?

Luoville alojen yrittäjille suunnattu myynti- ja markkinointikolutus alkaa toukokuusa 2024.

Koulutuksen aikana suoritat yrittäjyyden ammattitutkinnon, yritystoiminnan kehittämisen osaamisalan. Tutkintko järjestetään yhteistyössä Mercuria Pro:n kanssa.

Kenelle koulutus sopii?

Koulutus on tarkoitettu toimiville yrittäjille, jotka haluavat kehittää olemassa olevaa yritystoimintaansa. Se suoritetaan oppisopimuksella yhteistyössä Mercuria Pro:n kanssa.

Koulutus sopii erityisesti luovien alojen, kuten esimerkiksi sisustusalan ja muiden visuaalisten alojen yrittäjille.

Koulutuksen sisältö

Käytännönläheisillä koulutuspäivillä saat konkreettisia ja heti hyödynnettävissä olevia työkaluja oman yritystoimintasi kehittämiseen.

Koulutuksen aihealueita ovat:

• Itsensä johtaminen ja palveluliiketoiminnan erityispiirteet
  • Liiketoiminnan kehittäminen
  • Liiketoimintasuunnitelman päivittäminen workshop
  • Talouden suunnittelu
  • Voittava myyntistrategia
  • Asiakasprofilointi
  • Asiakaskokemus & asiakaspolkujen luominen
  • Brändin rakentaminen
  • Brändiviestintä & monikanavainen markkinointi
  • Visuaalinen sisällöntuotanto
  • Canva suunnittelutyökalu workshop
  • Somemarkkinointi
  • Google Ads ja SEO
  • Tekoälyn hyödyntäminen markkinoinnissa
  • Juridiikka, sopimukset & GDPR

Koulutus suoritetaan oppisopimuksella

Tutkintoon johtava koulutus valmistaa sinut suorittamaan opintojen aikana Yrittäjyyden ammattitutkinnon, yritystoiminnan kehittämisen osaamisala (150 osp), joka muodostuu kolmesta tutkinnon osasta:

1. Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen
2. Yritystoiminnan analysointi ja kehittäminen
3. Myynti ja markkinointi

Tutkintokoulutuksen voi suorittaa ainoastaan oppisopimuksella yhteistyössä Mercuria Pron kanssa.
Opiskelijalle tutkinnon osallistumismaksu on 250 euroa.

Oppisopimus yrittäjyyden ammattitutkinnossa

Yrittäjyyden ammattitutkinnossa oppisopimus edellyttää, että sinulla on y-tunnus ja yritysmuotonasi on joko toiminimi, osakeyhtiö, avoin yhtiö, kommandiittiyhtiö tai osuuskunnan jäsen.

Yrittäjän tulee olla YEL-vakuutettu ja toimia yrityksessään päätoimisesti, vähintään 25 h/viikko yritystoimintaa.

Yrittäjän työtehtävien tulee tukea tutkinnon suorittamista ja oppisopimuksessa opiskelevan yrittäjän tulee löytää itselleen mentori.

Lisätietoja oppisopimuksen solmimisesta voit kysyä koulutusasiantuntija Marjukka Mikolalta:
marjukka.mikola(a)mercuria.fi

Täytä ja lähetä hakulomake AJK-Jatkokoulutuksen sivuilla.

Oppisopimuskoulutuksessa opiskelevan yrittäjän tulee löytää itselleen mentori. Mentorina toimii toinen kokenut yrittäjä, joka tukee yrittäjää opintojen etenemisessä koko opiskelujen ajan. Mentorin voi löytää yrittäjän omista verkostoista tai hakemalla mentoria valtakunnallisesta mentoripankista.

Mentorin ei tarvitse toimia samalla toimialalla. Hänen kanssaan pidetään yhteyttä opiskelijan tarpeiden ja tavoitteiden mukaisesti. Mentori tukee ja ohjaa opinnoissa, jakaa omaa tietotaitoaan ja kokemustaan, keskustelee ja kannustaa ja toimii opintojen arviointivaiheessa työpaikka-arvioijana yhdessä oppilaitoksen (Mercuria Pro) arvioijan kanssa.

Mercuria Pro maksaa yrittäjyyden ammattitutkinnossa oppisopimuksella opiskelevan mentorille korvausta 60€/kk.

Kouluttajina alan asiantuntijat

Ilona Oksanen

Luova strategi & konseptisuunnittelija, SouruxWerk

Johanna Souru

Brändisuunnittelija & luova johtaja SouruxWerk

Anna Juusela

Kaupallistaja, Yanca Oy

Koulutuksessa mukana myös muita asiantuntevia kouluttajia.

Haluatko saada lisätietoja?

Nimi(Pakollinen)
Haluan saada ensimmäisten joukossa lisätietoja yrittäjyyden ammattitutkinnosta.(Pakollinen)
Tietosuojaseloste(Pakollinen)