Haaveena hääsuunnittelijan ammatti

Olen Sofia Juntunen 34v, Hämeenlinnasta. Työskentelen tällä hetkellä keittiösuunnittelijana, ja hääsuunnittelijan ammatti on ollut jo pidempään salainen haaveeni.

Viime kesänä somessa tuli vastaan AJK:n koulutus hää- ja juhlasuunnittelijaksi. Mietin pitkään, olisko minusta tähän ja mitä se vaatisi yritysidealta. Kyseiseltä alalta minulla ei ollut muuta kokemusta kuin omien häiden suunnittelu parin vuoden takaa.  Onneksi lopulta ilmottauduin kurssille.

Opiskelu oli mielenkiintoista. Opin paljon pieniä häihin ja juhliin liittyviä asioita, joita en ollut aiemmin tullut ajatelleeksi.

Meillä oli hyvä ryhmähenki ja oli kiva kuulla erilaisia kokemuksia juhlista. Opettajan vinkit ja kokemukset toivat paljon hyvää keskustelua tunneille. Opiskelun monimuotoisuus toi joustavuutta koulunkäyntiin. Vaikka päivistä tuli pitkiä, kävin kaikilla sovituilla tunneilla paikan päällä, koska oli myös kiva nähdä muita kurssilaisia samalla.

Tulevaisuuden suunnitelmana on, että tästä tulisi minulle jotain mahtavaa. Tavoitteenani on päästä järjestämään ympäri vuoden erilaisia juhlia ja häitä. Tuleva kevät ja kesä kuluu luultavasti vielä kokemusta hankkiessa.

Voin suositella koulutusta muille, varsinkin jos juhlat ja suunnittelu kiinnostaa!

Sofia Juntunen

Haaveiletko hää- tai juhlasuunnittelijan ammatista? AJK:ssa voit opiskella joustavasti työn ohella.