Sisustajan värit, tyylit ja valaistus -verkkokurssi

Nykyinen tila
Et ole liittynyt vielä
Suljettu
Aloita
Tämä kurssi on tällä hetkellä suljettu

Kurssin hinta:

58 € (sis. alv 24 %)

Valitse sisustusvärit, loihdi unelmiesi sisustustyyli ja mieti oman kodin valaistusratkaisuja asiantuntijoiden neuvoja hyödyntäen

Kurssin aiheina ovat värien ja tyylisuuntien käyttö sisustuksessa sekä oman kodin valaistus. Perehdyt ensin värien käyttöön. Käyt läpi lyhyesti väriopin perusajatuksen sisustamisen näkökulmasta. Saat esimerkkejä ja vinkkejä, miten voit hyödyntää eri väriyhdistelmiä sisustuksen tehokeinoina ja harmonian luojina. Opit myös, miten hyvä sisustuksen värikartta rakennetaan ja miten valaistus vaikuttaa värien havainnoimiseen sisustuksessa.

Kurssin toisessa osiossa perehdyt eri sisustustyyleihin. Käyt läpi olennaisimpia sisustuksellisia tyylejä piirteineen. Saat vinkkejä, miten onnistut luomaan tyylipuhtaan sisustuksen tai harmonisen sekoituksen eri tyyleistä. Kouluttajana toimii sisustussuunnittelija Tea-Mariia Pyykönen.

Kurssin kolmas osio keskittyy kodin valaistukseen. Opit valaistusvalinnoista kodin eri tiloja ja toimintoja ajatellen. Hahmotat valaistuksen perusperiaatteet niin valaistuksen funktion, turvallisuuden kuin tunnelman kautta sekä kiinnität huomiota siihen, millaista valoa tilan käyttäjä tarvitsee eri vuorokaudenaikoina. Opit myös valonlähteiden perusominaisuuksista ja siitä, miten ne liittyvät kodin valaistuksen suunnitteluun. Kouluttajana toimii valaistus- ja sisustussuunnittelija Erja Taipale.

Kenelle verkkokurssi on suunnattu?

Kurssi on tarkoitettu kaikille oman kodin sisustamisesta kiinnostuneille. Se on tiivis tehopaketti sisustusvärien ja -tyylien käytöstä sekä valaistuksen suunnittelun perusperiaatteista. Kolmen opetusvideon yhteiskesto on n. 75 minuuttia.

Miksi osallistua kurssille?

Kurssilta saat hyvät perustiedot oman kodin väri-, tyyli- ja valaistussuunnitelman tekemiseen. Kouluttajina toimivat sisustusalan kokeneet ammattilaiset, sisustussuunnittelija Tea-Mariia Pyykönen ja sisustus- ja valaistussuunnittelija Erja Taipale, jotka jakavat sinulle arvokkaita vinkkejä oman kodin sisustusvalintojen tekemistä varten.

Verkkokurssin sisältö

Sisustajan värit, tyylit ja valaistus -verkkokurssin aikana perehdyt seuraaviin asioihin:

Värien käyttö sisustuksessa

• Väriperheet, väriopin perusajatus sekä pää-, väli-, vasta- ja lähivärit
  • Eri värisävyt sisustuksessa
  • Vastavärit ja lähivärit sisustuksen tehokeinoina
  • Oman sisustuksen värikartan koonti
  • Värikartan tekijän muistilista
  • Millainen on hyvä sisustuksen värikartta?
  • Valaistuksen vaikutus väreihin

Sisustustyylit

• Johdanto sisustustyylien maailmaan
  • Klassinen sisustustyyli
  • Moderni sisustustyyli
  • Romanttinen sisustustyyli
  • Historiallinen sisustustyyli
  • Sekatyyli

Valaistus sisustuksessa

• Valaistus
  • Keittiö, eteinen ja portaikko
  • Olohuone, makuuhuone ja pesutilat
  • IP-suojaluokitus
  • Ihmiskeskeinen valaistus
  • Valonlähteiden ominaisuudet: valon värilämpötila, värintoistokyky ja voimakkuus

Kurssin sisältö on osa AJK-Jatkokoulutuksen Sisustussuunnittelun perusteet -verkkokurssia. Mikäli haluat perehtyä kokonaisvaltaisemmin oman kodin eri tilojen suunnitteluun, niin suosittelemme valitsemaan koko kurssin täältä.

Verkkokurssin hinta

Verkkokurssin hinta on 58€ (sis. alv 24%).

Opetusvideot on käytettävissäsi kuuden kuukauden ajan sen ostohetkestä. Lisäksi voit ladata itsellesi talteen tiivistelmät kurssin asioista.

Kouluttajat

Tea-Mariia Pyykönen

Sisustussuunnittelija, Sisustus Linne Oy

Tea-Mariia on sisustussuunnittelija, jolla on vuosien kokemus sisustusalan yrittäjyydestä. Hänen iloisen ja mukaansatempaavan opetustyylin myötä saat arvokasta tietoa, selkeitä ohjeita ja varmuutta omien sisustussuunnitelmiesi kirkastamiseksi. Tea-Mariialla on oma suunnittelutoimisto, Sisustus Linne, jonka kautta hän suunnittelee sekä yksityisiä koteja että julkisia kohteita. Sivutyönään hän on pitänyt sisustusblogia, kirjoittanut sisustusaiheisen kirjan ja esiintynyt useassa tv-ohjelmassa.

”Olen 100% visuaalinen ihminen ja metsästän aina kauneutta kaikessa. Olen myös luonteeltani täysin periksi antamaton, mikä lienee yrittäjälle välttämätön ominaisuus.”

Erja Taipale

Valaistus- ja sisustussuunnittelija, SI Tilasi Oy

Erja opettaa tällä kurssilla valaistussuunnittelua. Erjalla on oma suunnitteluyritys, jonka kautta hän tekee valaistussuunnittelua ja sisustussuunnittelua sekä yksityisiin koteihin että julkisiin tiloihin. Aikaisemmin hän on ollut myös töissä valaisinten maahantuojalla valaistussuunnittelijana. Yksin Erjan erityisvahvuuksista on tilan hahmotuskyky, mikä onkin valaistussuunnittelussa tärkeää.

”Intohimoni on valo, joka on avain kauniiseen sisustukseen ja vaihteleviin tunnelmiin. Inspiraatiotani haen luonnosta ja arkkitehtuurista yleisesti.”