Siiri opiskeli AJK:ssa visualistiksi

Aiempien vaatetusmuotoilijan opintojen aikana Siirille selvisi, että hän haluaa tulevaisuudessa työskennellä visualistina. Visualistin ammatissa pääsee toteuttamaan luovuutta erilaisissa projekteissa. Opintojen jälkeen hän työskenteli myyjä-visualistina ja oli mukana erilaisissa luovissa projekteissa, joten opintojen jatkaminen visualistiksi tuntui luontevalta.

Opiskeluaika antoi Siirille uusia eväitä ja mahdollisuuksia edetä uralla. Parasta opiskelussa oli ammattitaitoiset opettajat ja eri taustoista tulevat opiskelukaverit, jotka rikastuttivat opintoja tuomalla erilaisia näkökulmia omaan työhön. ”Mielenkiintoisten ja monipuolisten opintojeni kautta näin alalla mahdollisuuksia, joista en ennen tiennyt. Kehityin paljon kaupallisessa ajattelussa, töiden määrätietoisessa suunnittelussa sekä ongelmanratkaisussa.”

Valmistumisen jälkeen Siiri on työskennellyt visualistina niin pienyrityksissä kuin ketjuliikkeissäkin. Hän on huomannut, että työnantajat arvostavat visualistin ammattitutkintoa.

Tutustu AJK:n visuaalisen markkinoinnin koulutusvaihtoehtoihin:

Visualistin koulutus

Liiketoiminnan ammattitutkinto, visualisti