Sisustusharrastuksesta oikea työ

Giseldan kiinnostuksen kohteena oli pitkään ollut sisustaminen. Hän toteutti haaveensa ja hakeutui AJK:n sisustussuunnittelijan koulutukseen, koska halusi hankkia sisustussuunnittelijan taidot.

Hain AJK-Jatkokoulutukseen opiskelemaan hankkiakseni sisustussuunnittelijalta vaadittavat taidot ja siten toteuttaakseni haaveeni työskentelystä sisustamisen parissa, koska se oli ollut jo vuosia rakas harrastus ja intohimoisen kiinnostuksen kohde. Ennen koulutusta olin suunnitellut useita omia kotejani ja seurannut alaa puhtaasta kiinnostuksesta sisustamista kohtaan. Opiskeluaika antoi paljon, mutta vaati myös paljon työtä. Juuri käytännönläheisyyttä harjoituksissa arvostan, sillä se on ainoa tapa saada alalla työskentelyyn tarvittava ammattitaito. Henki kurssilla oli todella hyvä ja innostava, huipputyyppejä niin opettajat kuin kurssikaveritkin.

Opetus sisustussuunnittelijan koulutuksessa oli todella korkeatasoista ja oli ilo päästä usean eri huippuosaajan oppiin opintojen aikana. Käytännön kokemus ja neuvot välittyivät opetuksesta, asioita, joita ei pysty kirjasta opiskelemaan.

Koulutuksessa saamieni tietojen ja taitojen ansiosta lempiharrastus on muuttunut työksi, mikä ei ilman sisustussuunnittelukoulutusta olisi ollut mahdollista. Opinnoista on siis oikeasti ollut hyötyä.

Valmistumisen jälkeen perustin oman yrityksen, jonka nimissä olen tehnyt sisustussuunnittelutöitä. Sisustussuunnitteluprojektini ovat olleet todella mielenkiintoisia ja erilaisia. Työt ovat vaihdelleet muutaman huoneen pohjaratkaisusta ja kalustesuunnittelusta suureen projektiin, jossa entinen julkinen rakennus muutettiin hulppeaksi vapaa-ajan taloksi.

Työn ohessa kirjoitan pääosin sisustusjuttuihin keskittynyttä blogia Coffee Table Diary, jossa pääsen virtuaalisesti jakamaan inspiraatiota ja intohimoni kohteita sekä toteuttamaan luovuuttani elämän eri osa-alueilla.

Giselda Autio
Coffee Table Diary

AJK:n sisustussuunnittelukoulutuksessa on kaksi koulutuspolkua:

1. Sisustussuunnittelijan koulutus

Sisustussuunnittelijan koulutus sopii sinulle, joka haluat kehittyä kodin tilojen suunnittelun ammattilaiseksi. Koulutukseen hakeminen ja osallistuminen ei vaadi aikaisempaa kokemusta alalta. Koulutus antaa hyvät valmiudet uuden uran aloittamiseen sisustussuunnittelijana tai muussa sisustamiseen liittyvässä työssä, mutta sopii myös niille, joilla on jo jonkin verran kokemusta alalta.

2. Sisustussuunnittelijan koulutus, yrittäjyyspainotus

Yrittäjyyspainotteinen sisustussuunnittelijan koulutus sopii sinulle, joka kaipaat neuvoja sisustusalan yrittäjyyteen liittyvissä kysymyksissä. Sisustussuunnittelijan koulutus yrittäjyyspainotuksella sisältää kaikki sisustussuunnittelijan koulutuksen opintokokonaisuuden aihealueet, jonka lisäksi siihen kuuluu sisustusalan yrittäjyysopintoja.