
Liiketoiminnan ammattitutkinto, tapahtumatuottaja

AIKA
- Alkaa 30.8.2023
TOTEUTUS
- ETÄ
LAAJUUS
- 13 etäopetuspäivää
- 4 verkkomoduulia
HAKUAIKA
- 16.8.2023 asti
Tutkinto suoritetaan oppisopimuksella
Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala suoritetaan oppisopimuksella. Jos tarvitset työssäsi lisäosaamista tapahtumien tuottamiseen, selvitä, olisiko sinulla mahdollisuus opiskella ja suorittaa tutkinto oppisopimuksella.
Oppisopimus edellyttää, että sinulla on työpaikka, jossa työskentelet vähintään 25 tuntia viikossa tai olet päätoiminen yrittäjä. Jos olet päätoiminen yrittäjä, sinulle voidaan tehdä yrittäjän oppisopimus.
Oppisopimuskoulutuksen osallistumismaksu on 250 €.
Näin haet oppisopimuskoulutukseen:
1. Ehdota työnantajallesi oppisopimusta (minimityötunnit: 25 h / vko).
Oppisopimus on työnantajalle maksuton.
2. Ole yhteydessä Mercuria Pro:hon:
Koulutusasiantuntija Saija Pitkänen
Yhteystiedot: saija.pitkanen(at)mercuria.fi
3. Lähetä hakemus AJK-Jatkokoulutukseen nettisivujemme hakulomakkeen kautta
Mitä
Tapahtumien tuottamista
Tapahtumatuottajan tutkintokoulutuksessa perehdyt onnistuneiden tapahtumien suunnitteluun ja toteuttamiseen. Lisäksi saat valmiuksia markkinointiviestintään erityisesti sosiaalisessa mediassa.
Kenelle
Tapahtumatuotannon parissa työskenteleville
Tapahtumatuottajan koulutus on tarkoitettu tapahtumatuotannon tai markkinoinnin parissa työskenteleville.
Tutkintoon johtava koulutus sopii kaikille, jotka järjestävät tapahtumia työssään tai ovat laajentamassa työrooliaan tapahtumiin. Koulutus sopii esimerkiksi markkinointiassistenteille ja markkinointisuunnittelijoille, johdon assistenteille, visualisteille, yrittäjille (yrittäjän oppisopimus) ja kaikille tapahtuma-alan yrityksissä työskenteleville.
Miksi
Tapahtuma-alan osaajaksi
Tapahtuma-alan osaajista on nyt pulaa ja tapahtumatuottajia tarvitaan niin tapahtumien tuottamiseen erikoistuneissa yrityksissä kuin kaikissa organisaatioissa, jotka haluavat kasvattaa liiketoimintaansa tapahtumien avulla. Taidolla suunniteltu ja toteutettu tapahtuma on erinomainen markkinointikeino kaikille organisaatioille.
Miten
Joustavaa monimuoto-opiskelua etänä
Voit opiskella tutkintoon johtavan koulutuksen työn ohella sekä täysin etäyhteydellä. Koulutukseen sisältyy etäopetuspäiviä, verkko-opiskelua sekä itsenäistä opiskelua etätehtävien parissa. Etäopetuspäivät toteutetaan Zoomin välityksellä ja ovat kestoltaan 4-7 tuntia.
Ammattitutkinto suoritetaan oppisopimuksella. Oppisopimuksen osallistumismaksu on 250 €.
Tapahtumatuottajan koulutuksen aihealueet
Tapahtumasuunnittelu
Tapahtuman käsikirjoitus
Elämyksellisuus ja vastuullisuus
Trendit
Tapahtumalajit
Messut
Tapahtumasuunnitelman toteutus
Projektinhallinta
Tapahtuman johtaminen
Tapahtumatekniikka
Tapahtumarakentaminen
Hybridi- ja virtuaalitapahtumat
Tapahtuman arviointi
Jälkimarkkinointi
Viestintä ja sosiaalinen media
Budjetointi
Liiketoiminta
Turvallisuus ja luvat
Tarjoilut
Liiketoiminnan ammattitutkinto
Tutkintoon johtava koulutus tähtää siihen, että suoritat alan ammattitutkinnon (Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala). Tutkinto suoritetaan yhteistyössä Mercuria Pro:n kanssa. Tutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä.
Tutkinto koostuu kolmesta tutkinnon osasta:
1) Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osp)
2) Markkinointiviestinnän toimeksianto (60 osp)
3) Tapahtumatuotanto (60 osp)
Ammattitutkinnon suorittaminen edellyttää, että työskentelet yrityksessä, jossa voit suorittaa tutkinnon näytöt.



Tapahtuma-alan osaajille on tarvetta
Tapahtumien merkitys osana tavoitteellista markkinointiviestintää kasvaa kaiken aikaa, joten tapahtuma-alan osaajia sekä fyysisten että virtuaalisten tapahtumien tuottamiseen tarvitaan yhä enemmän niin pienissä kuin suurissakin organisaatioissa. Tapahtumatuottajia kaivataan sekä tapahtumien tuottamiseen erikoistuneissa yrityksissä että kaikissa organisaatioissa, jotka haluavat kehittää liiketoimintaansa tapahtumien avulla.
Alan huippukouluttajat

Helena Wallo
Tapahtumatohtori, Faustus Oy
Helena on tapahtuma-alan vaikuttaja, kouluttaja, puhuja, bloggaaja sekä intohimoinen tapahtumaihminen. Helenalla on 30 vuoden kokemus alalta ja aikaisemmin hän on toiminut mm. markkinoinnin sekä markkinointiviestinnän tehtävissä, viestintätoimiston hallituksessa sekä kouluttajana. Helenan vahvuuksia ovat rohkeus ja värikkyys sekä vuorovaikutuksellinen opetustyyli.

Arttu Kallio
Planning director, TAPAUS
Artulla on noin 12 vuoden monipuolinen kokemus tapahtuma-alalta, ja nykyisin hän suunnittelee työkseen yritystapahtumia Tapauksella, missä hänen tehtäviinsä kuuluu erilaisten tapahtumien ideointi, konseptointi, suunnittelun ohjaaminen sekä myyntiesitysten tekeminen.

Kaisa Eljaala
Senior Account Manager, American Express Meetings & Events
Kaisalla on yli 20 vuoden kokemus tapahtuma-alalta ja silti hän innostuu alan projekteista, haasteista ja ihmisistä. Kaisa on ollut mukana erityyppisissä projekteissa: b2b, b2c, HR, isot ulkotapahtumat, messut, isot sisätapahtumat. Nykyisin Kaisa vetää tapahtumaliiketoiminta-yksikköä American Express GBT:llä.
Ota tapahtumat haltuun!

“Hakeuduin koulutukseen, jotta saisin arvokasta kokemusta, osaamista ja verkostoja aloittaa ja kehittää yritykseni liiketoimintaa huippuunsa.”
– Saga Oesch