• AIKA
  • 28.9.2022 – 23.11.2023
  • KESTO
  • 15 kk
  • LAAJUUS
  • 15 etäopetuspäivää
  • 4 verkkomoduulia
  • HAKUAIKA
  • 16.9.2022 asti

Mitä

Tapahtumien tuottamista

Tapahtumatuottajan tutkintokoulutuksessa perehdyt onnistuneiden tapahtumien suunnitteluun ja toteuttamiseen. Lisäksi saat valmiuksia markkinointiviestintään erityisesti sosiaalisessa mediassa.

Kenelle

Tapahtumatuotannon parissa työskenteleville

Tapahtumatuottajan koulutus on tarkoitettu tapahtumatuotannon tai markkinoinnin parissa työskenteleville. Koulutus soveltuu erinomaisesti kaikille tapahtuma-alan yrityksille, jotka haluavat kasvattaa liiketoimintaa onnistuneiden tapahtumien suunnittelulla ja toteutuksella.

Miksi

Tapahtuma-alan osaajaksi

Tapahtuma-alan osaajista on nyt pulaa ja tapahtumatuottajia tarvitaan niin tapahtumien tuottamiseen erikoistuneissa yrityksissä kuin kaikissa organisaatioissa, jotka haluavat kasvattaa liiketoimintaansa tapahtumien avulla. Taidolla suunniteltu ja toteutettu tapahtuma on erinomainen markkinointikeino kaikille organisaatioille.

Miten

Joustavaa
monimuoto-opiskelua etänä

Voit opiskella tutkintoon johtavan koulutuksen työn ohella sekä täysin etäyhteydellä. Koulutukseen sisältyy etäopetuspäiviä, verkko-opiskelua sekä itsenäistä opiskelua etätehtävien parissa. Etäopetuspäivät toteutetaan Zoomin välityksellä ja ovat kestoltaan 4-7 tuntia.


Tapahtumatuottajan koulutuksen aihealueet

Tapahtumasuunnittelu

Tapahtuman käsikirjoitus

Elämyksellisuus ja vastuullisuus

Trendit

Tapahtumalajit

Messut

Tapahtumasuunnitelman toteutus

Projektinhallinta

Tapahtuman johtaminen

Tapahtumatekniikka

Tapahtumarakentaminen

Hybridi- ja virtuaalitapahtumat

Tapahtuman arviointi

Jälkimarkkinointi

Viestintä ja sosiaalinen media

Budjetointi

Liiketoiminta

Turvallisuus ja luvat

Tarjoilut

Liiketoiminnan ammattitutkinto

Koulutuksen aikana sinun on mahdollista suorittaa alan ammattitutkinto (Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala). Tutkinto suoritetaan yhteistyössä Mercurian kanssa. Tutkinnon laajuus on 150 osaamispistettä.

Tutkinto koostuu kolmesta tutkinnon osasta:
1) Liiketoiminnan tehtävissä toimiminen (30 osp)
2) Markkinointiviestinnän toimeksianto (60 osp)
3) Tapahtumatuotanto (60 osp)

Ammattitutkinnon suorittaminen edellyttää, että työskentelet yrityksessä, jossa voit suorittaa tutkinnon näytöt tai pystyt hakeutumaan koulutuksen kuluessa työharjoitteluun, jonka aikana suoritat näytöt.

Hinta

Koulutuksen hinta on 3 690 € (sis. alv. 24 %).
Voit maksaa koulutuksen kertamaksuna, kahdessa erässä, neljässä erässä tai kuukausimaksuina. Opiskelupaikan varausmaksu 200 € sisältyy hintaan ja se maksetaan koulutuspaikan vahvistamisen yhteydessä.

Oppisopimus

Liiketoiminnan ammattitutkinnon, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisalan suorittaminen on mahdollista myös oppisopimuksella. Jos tarvitset työssäsi lisäosaamista tapahtumien tuottamiseen, selvitä, olisiko sinulla mahdollisuus opiskella ja suorittaa tutkinto oppisopimuksella. Oppisopimus edellyttää, että sinulla on työpaikka, jossa työskentelet vähintään 25 tuntia viikossa tai olet päätoiminen yrittäjä. Oppisopimuskoulutus on yleensä maksutonta opiskelijalle ja työnantajalle. Tiedustele mahdollisuuttasi oppisopimukseen paikkakuntasi oppisopimustoimistosta. Muistathan myös laittaa AJK-Jatkokoulutukseen hakemuksen, jos tulet opiskelemaan oppisopimuksella.

Tapahtuma-alan osaajille on tarvetta

Tapahtumien merkitys osana tavoitteellista markkinointiviestintää kasvaa kaiken aikaa, joten tapahtuma-alan osaajia sekä fyysisten että virtuaalisten tapahtumien tuottamiseen tarvitaan yhä enemmän niin pienissä kuin suurissakin organisaatioissa. Tapahtumatuottajia kaivataan sekä tapahtumien tuottamiseen erikoistuneissa yrityksissä että kaikissa organisaatioissa, jotka haluavat kehittää liiketoimintaansa tapahtumien avulla.


Alan huippukouluttajat

Helena Wallo

Tapahtumatohtori, Faustus Oy

Helena on tapahtuma-alan vaikuttaja, kouluttaja, puhuja, bloggaaja sekä intohimoinen tapahtumaihminen. Helenalla on 30 vuoden kokemus alalta ja aikaisemmin hän on toiminut mm. markkinoinnin sekä markkinointiviestinnän tehtävissä, viestintätoimiston hallituksessa sekä kouluttajana. Helenan vahvuuksia ovat rohkeus ja värikkyys sekä vuorovaikutuksellinen opetustyyli.

Arttu Kallio

Planning director, TAPAUS

Artulla on noin 12 vuoden monipuolinen kokemus tapahtuma-alalta, ja nykyisin hän suunnittelee työkseen yritystapahtumia Tapauksella, missä hänen tehtäviinsä kuuluu erilaisten tapahtumien ideointi, konseptointi, suunnittelun ohjaaminen sekä myyntiesitysten tekeminen.

Kaisa Eljaala

Senior Account Manager, American Express Meetings & Events

Kaisalla on yli 20 vuoden kokemus tapahtuma-alalta ja silti hän innostuu alan projekteista, haasteista ja ihmisistä. Kaisa on ollut mukana erityyppisissä projekteissa: b2b, b2c, HR, isot ulkotapahtumat, messut, isot sisätapahtumat. Nykyisin Kaisa vetää tapahtumaliiketoiminta-yksikköä American Express GBT:llä.


Ota tapahtumat haltuun!


“Hakeuduin koulutukseen, jotta saisin arvokasta kokemusta, osaamista ja verkostoja aloittaa ja kehittää yritykseni liiketoimintaa huippuunsa.”

– Saga Oesch


Vieritä ylös