Uusia oppeja tapahtumatuottajan koulutuksesta

Tiia Kakkonen suoritti AJK-Jatkokoulutuksessa tapahtumatuottajan koulutuksen ja suosittelee koulutusta kaikille, joilla on ajatuksena tuottaa tapahtumia. Pienikin tapahtuma sujuu paremmin, kun se on ajatuksella tuotettu. Lue tarkemmin Tiian mietteitä koulutuksesta ja tapahtumatuottajan työstä.

Millaista työtä teet tällä hetkellä tapahtumien parissa?

Toimin tällä hetkellä Humppilan kunnan kulttuurikoordinaattorina. Työtehtäviini kuuluu kunnan kulttuuripalveluiden hallinnointi, tuottaminen sekä kehittäminen. Teen osittain myös kirjastonhoitajan työtä, sillä työpisteeni on kirjastolla.

Miten päädyit tapahtumatuottajan koulutukseen ja mikä siinä oli parasta?

Työtehtäviini kuuluu myös kunnan tapahtumien tuottaminen, niin isojen kuin pienten tapahtumien, joten tapahtumatuottajan koulutus toi tukea tekemiselle.

Kenelle suosittelisit tapahtumatuottajan koulutusta?

Kaikille, joilla on tekemisen meininki ja ajatuksena tuottaa edes pieniäkin tapahtumia. Koulutus opetti monenlaista uutta jo tapahtumien parissa toimineelle.

Mitä tapahtuu koulutuksen jälkeen eli millaisia ominaisuuksia loistavalta tapahtumatuottajalta vaaditaan mielestäsi työelämässä?

Loistavan tapahtumatuottajan ominaisuuksiin kuuluu järjestelmällisyys, stressin sietokyky ja organisointi. Tämän lisäksi plussaa on sosiaalisuus verkostoitumisen kannalta sekä huumorintaju.

-Tiia Kakkonen, tapahtumatuottajan koulutuksesta valmistunut

Tutustu tarkemmin tapahtumatuottajan koulutukseen: