Unelma sisustussuunnittelijan urasta toteutui

Työ sisustussuunnittelun ja visuaalisuuden parissa oli ollut Tiinan pitkäaikainen haave. Hän suoritti AJK:n sisustussuunnittelijan koulutuksen ja perustin oman yrityksen, Sisustussuunnittelutoimisto Dejligin.

Tiina kertoo, kuinka pitkäaikainen haave työstä sisustussuunnittelun ja visuaalisuuden parissa toteutui AJK-Jatkokoulutuksen sisustussuunnittelijan koulutuksen kautta.

Olen aina rakastanut kauniita tiloja, harmonisia väriyhdistelmiä ja laadukkaita materiaaleja. Selailin jo pienenä arkkitehti-isoisäni talopiirustuksia. Niissä houkutteli tilojen muunneltavuus ja avaruus sekä käyttötarkoitus lukuisine mahdollisuuksineen. Arkkitehtiä minusta ei tullut, mutta haaveeni työskennellä tilojen kanssa oli toteutettavissa sisustussuunnittelukoulutuksen kautta.

Minulla ei ollut alalta aikaisempaa työkokemusta, mutta olin omaksi ilokseni harrastanut sisustussuunnittelua jo kauan. Kaunis ja hyvältä tuntuva koti on ollut minulle aina tärkeä. Kodin tulee mielestäni olla juuri sen asukkaiden näköinen, tunnelmaltaan oikeanlainen paikka, jossa voi oikeasti tuntea olonsa hyväksi.

Opiskelu AJK-Jatkokoulutuksen sisustussuunnittelijan koulutuksessa oli antoisaa. Kaksi lähiopetuspäivää kuukaudessa tuntuivat aina virkistävältä irtiotolta arjesta. Kurssikaverit nousivat myös tärkeään rooliin. Meillä oli upea ryhmä ja oli hienoa tutustua erilaisiin suunnittelijoihin, joiden kanssa ideoiden jakaminen oli antoisaa. Lisäksi opetuksen monimuotoisuus ja laatu olivat koulutuksen parasta antia. Oli kiinnostavaa kuulla aina eri opettajien taustoista ja miten he ovat päätyneet alalle.

Koulutuksen tärkein anti minulle oli ehdottomasti varmuuden löytäminen suunnittelijana. Koin, että voin oikeasti tehdä tätä työkseni. Sain tarvittavan varmistuksen omalle tyylilleni ja tavalleni tehdä ja toteuttaa suunnittelua myös asiakkaille. Löysin myös loistavia kontakteja koulutuksen myötä.

Valmistumiseni jälkeen perustin oman yrityksen, Sisustussuunnittelutoimisto Dejligin, jonka toiminta on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin. Osan viikkoa työskentelen edelleen aikaisemman työni parissa viestinnän tehtävissä. Kokemuksestani ja opinnoistani markkinoinnin ja viestinnän alalta on ollut suuri etu toiminnan lanseerausvaiheessa ja uskon vakaasti brändäämisen voimaan myös sisustussuunnittelualalla.

Olen päässyt kiinni haaveeseeni, teen sisustussuunnittelua työkseni!

Tiina Hautala

www.dejlig.fi
www.facebook.com/dejligsisustus
www.instagram.com/dejlig_sisustus