Vuoden 2023 Häävaikuttajaksi valittiin AJK-Jatkokoulutuksen Merita Ikonen

Hääalan ammattilaisten gaala valitsi tänä vuonna ensimmäistä kertaa Vuoden Häävaikuttajan. Palkinto jaettiin 11.11.2023 Klaus K Hotellissa järjestetyssä Rakkaudella. Yhdessä. hääalan ammattilaisten gaalassa.

Vuoden Häävaikuttaja on valittu hää- ja juhla-alan ammattilaisista koostuvan raadin toimesta

Ammattilaiset saivat ehdottaa henkilöä, joka on omalla toiminnallaan ja olemuksellaan tehnyt vaikutuksen kuluneen vuoden aikana. Raati valitsi viiden ehdokkaan joukosta Vuoden Häävaikuttajan niillä perusteilla, että kyseinen henkilö on ollut instrumentaalisessa asemassa ja on omalla panoksellaan vaikuttanut hääalaan myös laajemmin, eikä vain oman yritystoiminnan sisällä. Voittaja on ollut mukana luomassa uutta ja kehittämässä koko alaa eteenpäin.

Vuoden Häävaikuttaja on omalla panoksellaan kuluvana vuonna kehittänyt, kannustanut ja inspiroinut koko hää- ja juhla-alaa eteenpäin

AJK-Jatkokoulutus on tarjonnut visuaalisen alan koulutusta jo 30 vuoden ajan. Heidän missionsa on että jokaisella olisi mahdollisuus saada uutta ammattitaitoa ja intoa työhönsä, ja toimia myös mahdollistajana kokonaan uudelle uralle siirtymisessä.

Vuonna 2021 hää- ja juhlasuunnittelija Eija Holmberg-Lehto oli yhteydessä Meritaan ja ehdotti yhteistyötä hääsuunnittelijan koulutuksen järjestämisessä. Merita tarttui tuumasta toimeen ja pian markkinoilla oli hää- ja juhlasuunnittelijan koulutus, joka sopi hyvin AJK-Jatkokoulutuksen koulutustarjontaan tapahtumatuottajan koulutuksen rinnalle.

Uusi koulutuspaketti osoittautui menestykseksi sen ollessa tämän vuoden suosituin koulutus. Hää- ja juhlasuunnittelijan koulutus on kattava paketti koko hää- ja juhla-alalle. Siinä on ollut mukana opiskelijoina niin alalle aikovia uusia tekijöitä kuin jo alalla toimivia pitopalveluyrittäjiä, floristeja, tarjoilijoita jne. Koulutus on hieno ja todella tarpeellinen uusi avaus alalle. Yhtenäinen koulutus takaa myös tekemisen tasaisen laadun.

Kuva: Kaho Kwok