• AIKA
  • 5 tuntia
  • ILMOITTAUDU
  • Ilmoittaudu viimeistään 19.4.2022

Pihasuunnittelun koulutuspäivä sopii kaikille pihasuunnittelusta, esim. oman pihan uudistamisesta kiinnostuneille.

Suosittu pihasuunnittelupäivä järjestetään lauantaina 23.4.2022 klo 9-14. Opettajana toimii sisustus- ja puutarhasuunnittelija Outi Linnasaari. Koulutus järjestetään hybridimuodossa eli voit osallistua päivään joko paikan päällä AJK:n koulutustiloissa Vallilassa tai etäyhteydellä (Zoom).

Pihasuunnittelupäivän aiheita:

Pihasuunnittelun perusteet

• Tarvittavat välineet ja dokumentit
  • Piirustustekniikka ja välineet
  • Kohteen tarpeiden kartoitus
  • Pihaprojektin eri vaiheet alusta loppuun ja niissä huomioitavat tekijät
  • Materiaalien valinta (kiveykset, terassit, jne.)

Onnistuneet kasvivalinnat

• Kasvivalinnoista yleensä
  • Käyttökelpoisimmat puut, pensaat, köynnökset ja perennat

Esimerkkisuunnitelma

• Projektin lähtökohdat
  • Suunnittelun eri vaiheet, perusteluja ratkaisuille
  • Valokuvat ennen ja jälkeen

Pienen pihan suunnittelu

• Pienen pihan erityispiirteet
  • Esimerkkisuunnitelman läpikäyminen
  • Valokuvat ennen ja jälkeen

AJANKOHTA

HUHTIKUU
Lauantai 23.4.2022 klo 9-14

Kurssi järjestetään hybridinä, eli voit valita saavutko koulutukseen AJK:n viihtyisiin tiloihin Vallilaan (Kuortaneenkatu 5) tai osallistutko etäyhteyden (Zoom) kautta.

OPETTAJANA SISUSTUS- JA PUUTARHASUUNNITTELIJA OUTI LINNASAARI

Outin kasviharrastuksesta kehittyi ammatti ja nykyään hänellä on oma puutarha- ja sisustussuunnitteluyritys Piante. Hän on täydentänyt osaamistaan AJK:ssa visualistin tutkinnolla ja sisustussuunnittelijan opinnoilla. Outin vahvuuksia ovat elämäniloinen asenne, lähestyttävyys ja kuunteleva opetustyyli.

”Inspiroidun työssäni kaikin aistein; värivivahteista, veden solinasta, valon ja varjon kontrasteista, kasteen tuoksusta, tunnelmista, kauniista muodoista. Pienet yksityiskohdat ovat kiehtovia ja herättävät mielenkiintoni tilassa kuin tilassa. Luovien ideoiden syntyminen edellyttää tilaa ja aikaa, luonto kaikkinensa antaa sen minulle parhaiten.”

HINTA

145 € (sis. alv. 24 %). AJK:n opiskelijat ja alumnit saavat kurssista -10%.

Ilmoittaudu kurssille joko tilaamalla lasku tai maksamalla heti (verkkomaksu).