Hanna opiskeli oppisopimuksella visualistiksi

Minulla on pitkä työhistoria takana kotimaisten huippubrändien parissa. Usean viime vuoden ajan olen toiminut myyjä-visualistina myymälässä, jossa myydään kattamisen-, ruoanlaiton- ja sisustamisen tuotteita sekä lahjatavaroita. Olen työssäni vastannut myymälän visuaalisesta ilmeestä, esillepanoista ja kampanjoiden rakennuksista ketjuohjeistuksien mukaisesti. Minulla oli pohjana jonkin verran teoriaa kaupallisesti toteuttavista esillepanoista, mutta enemmän tekemiseni oli ”tämä näyttää hyvältä”-mallia. Hain opiskelemaan visualistin tutkintoa, koska halusin vahvistaa omaa osaamistani ja oppia uutta.

Minulla oli pitkään ollut haaveena opiskella visuaalista markkinointia ja kun viimein otin asian esiin töissä, työnantaja kannusti minua opiskelemaan tutkintoa oppisopimuksella. Tämä opiskelumuoto sopi minulle todella hyvin. Lähiopetuspäivät AJK:ssa olivat odotettuja ja palkitsevia. Etätehtäviä ja tutkinnon arviointiaineistoa tein vapaapäivinäni, käytin niihin paljon aikaa ja energiaa. Olin asettanut itselleni riman korkealle ja se kannatti.

Parasta opiskelussa oli samanhenkisten ihmisten kanssa vietetty aika ja yhteinen uuden oppiminen. Meillä oli loistava porukka erilaisilta kaupan aloilta. AJK:n inspiroiva miljöö Vallilassa sekä loistavat opettajat ja henkilökunta tekivät opiskelusta entistä kiinnostavampaa.

Lähiopetuspäivien jälkeen oli innostavaa palata töihin ja kokeilla opittua myymälän arjessa. Myös opiskelujen edetessä yhdessä muiden opiskelijoiden kanssa toteutettu Habitare-messuprojekti jäi hienona kokemuksena mieleen!

Valmistumiseni jälkeen olen jatkanut myyjä-visualistin uraani huippubrändien parissa, ehkäpä kaupallisesti kauniimmilla esillepanoilla kuin ennen. Olen saanut varmuutta ja nopeutta tekemiseeni ja kaupallinen ajattelu visuaalisen markkinoinnin pohjana vahvistui entisestään. Opiskelu avasi silmäni, niin hyvässä kuin pahassa, tarkkailemaan esillepanoja myös liikkuessani muissa kaupoissa. Innostus opiskeluun jatkuu ja tulevaisuudessa haluan varmasti kehittää itseäni vielä lisää. Haaveissa on päästä hyödyntämään osaamistani oman työn ohella ketjuohjauksen visualistitiimiin.

Tutustu AJK:n visuaalisen markkinoinnin koulutusvaihtoehtoihin:

Visualistin koulutus

Liiketoiminnan ammattitutkinto, visualisti