Tapahtumakoordinaattorin koulutus

• 12 henkeä

HAKUAIKA

• Hae viimeistään 31.1.2023

Kouluttautumisen kautta kohti uutta uraa ja osaamista tapahtumien parissa

Koulutus järjestetään yhdessä ELY-keskuksen ja TE-palveluiden kanssa

Tapahtumakoordinaattorin koulutus soveltuu sinulle, jolla on vahva motivaatio työskennellä tapahtuma-alalla. Sinulla voi olla kaupallinen tai jonkin muun alan opintoja tukeva koulutus ja/tai aikaisempaa työkokemusta markkinoinnista, asiakaspalvelusta tai tapahtuma-alalta.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat työttömät ja työttömyysuhan alaiset TE-toimiston ja kuntakokeilujen asiakkaat. Työttömyysuhan alainen työnhakija on esimerkiksi lomautettu, osa-aikatyössä tai päättyvässä määräaikaisessa työsuhteessa oleva henkilö.

Koulutuksen sisältö

Tehokas yhdistelmä teoriaa ja työssäoppimista

Koulutus koostuu

• lähiopetuksesta, 12 pv
  • reaaliaikaisesta verkko-opetuksesta Zoomissa, 12 pv
  • itsenäisesti opiskeltavasta verkkokurssista, 8 pv
  • itsenäisestä ohjatusta etätyöskentelystä tehtävien parissa, 4 pv
  • koulutuksen lopputyön, tapahtumasuunnitelman laatimisesta ja esittelystä 6 pv ja
  • työssä oppimisesta tapahtuma-alan organisaatioissa, 37 pv

AJK-Jatkokoulutus auttaa osallistujia löytämään kokonaisuuteen sisältyvät työssäoppimispaikat.

Koulutussisällöt kattavat koko tapahtuman kaaren

Opintojen aiheita ovat mm.

• tapahtuma-ala ja tapahtumakoordinaattorin työnkuva
  • tapahtumalajit
  • tapahtuman luova ja sisällön suunnittelu
  • tapahtuman kohderyhmä
  • viestintä, markkinointi ja kutsuprosessi
  • tapahtuman tuotannon suunnittelu ja budjetointi
  • virtuaalitapahtumien suunnittelu ja toteutus
  • tapahtumatekniikka
  • turvallisuus
  • vastuullisuus

Opetusta Helsingin Vallilassa, Zoom-videopalvelussa ja verkossa

Lähiopetus järjestetään viihtyisissä koulutustiloissa Helsingin Vallilassa (Kuortaneenkatu 5). Koulutuksen etäopetusosioissa on käytössä ilmainen Zoom-kokoussovellus. Lisäksi koulutuksen asioita ja tehtäviä opiskellaan ja tehdään helppokäyttöisessä Moodle-verkko-oppimisympäristössä, johon on rakennettu video- ja tekstimateriaalia sisältävä verkkokurssi.

Koulutuksen aikataulu ja hakeminen

Aikataulu

• hakuaika päättyy: 31.1.2023
  • hakemusten perusteella tapahtuva esivalinta: 7.2.2023
  • haastattelut Zoomin välityksellä: 14. – 15.2.2023
  • koulutus alkaa: 27.2.2023
  • työssä oppiminen: 24.4. – 16.6.2023
  • koulutus päättyy: 21.6.2023

Esitietovaatimukset

Hyvät asiakaspalvelu- ja viestintätaidot, hyvä organisointikyky, hyvät tietotekniset taidot sekä hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito ovat tärkeitä ominaisuuksia sekä tapahtumakoordinaattorin koulutuksessa että alan työelämässä.

HAKUOHJEET

Hae koulutukseen 31.1.2023 mennessä täyttämällä sähköinen hakemus internet-osoitteessa:

www.tyomarkkinatori.fi

> henkilöasiakkaat
> haussa oleva työvoimakoulutus (sanahakuna toimii koulutuksen numero 710170 tai koulutuksen nimi, tapahtumakoordinaattorin koulutus)
> klikkaa “Näytä ilmoitukset” (sivun alareunassa)
> klikkaa koulutusta, johon olet hakemassa
> hae tähän koulutukseen.

Mikäli täytät sähköisen hakemuksen ilman pankkitunnuksia, on sinun vahvistettava hakemuksesi TE- toimistossa tai kuntakokeilussa ennen hakuajan päättymistä. Vaihtoehtoisesti voit jättää paperihakemuksen TE-toimistoon tai kuntakokeiluun hakuaikana.

Huomioithan, että koulutushakemus on sitova, eikä sitä voi perua ilman pätevää syytä. Jättämällä koulutushakemuksen sitoudut osallistumaan koulutuksen valintatilaisuuteen ja aloittamaan koulutuksen, mikäli tulet siihen valituksi. Mikäli perut hakemuksen, et osallistu koulutuksen valintatilaisuuteen, tai et aloita koulutusta, TE-toimisto/kuntakokeilu selvittää oikeutesi työttömyysetuuteen (TTL 2 a luku 9 § 7 a-7 b sekä 2 a luku 10 §).

Lisätietoja koulutukseen hakemisesta ja koulutuksen aikana maksettavista taloudellisista etuuksista:

Koulutusneuvonta p. 0295 020 702 ma-pe klo 9 – 16.15 tai Koulutusneuvonnan chat-palvelu ma-pe klo 9.00 – 16.00. Koulutusneuvontaa saa myös Facebookissa.

Pyri tuomaan hakemuksessasi esiin motivaatiotasi tapahtumakoordinaattorin koulutukseen ja alalle työllistymiseen. Hakemusten perusteella tapahtuva esivalinta tehdään 7.2.2023. Esivalinnan jälkeen AJK-Jatkokoulutus lähettää sähköpostikutsun haastatteluun valituille. Zoomin kautta tapahtuvat henkilökohtaiset haastattelut toteutetaan 14.- 15.2.2023.

Koulutukseen valitaan 12 opiskelijaa.

WOW!-kokemusten tuottaminen tapahtumiin tekoälyllä -webinaari 11.3.2024

WOW!-kokemusten tuottaminen tapahtumiin tekoälyllä -webinaari 11.3.2024 klo 10-11.30 Tämä webinaari sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita tekoälystä tapahtumatuotannoissa – ei ennakkotietovaatimuksia! Tekoälywebinaari tapahtumien parissa työskenteleville Vie tapahtumatuotannot uudelle tasolle käytännön tekoälysovellutuksilla. Siirry teoriasta konkretiaan, WOW-efekteihin, visuaaliseen oppimiseen ja yhteisölliseen sisällön luontiin. Opi aktivoimaan osallistujia ja räätälöimään kokemuksia tekoälyn avulla. Saat tilaisuudessa näkökulmia ja työkaluja innovatiivisiin tapahtumakonsepteihin…

Lue koko juttu WOW!-kokemusten tuottaminen tapahtumiin tekoälyllä -webinaari 11.3.2024