Sisustussuunnittelija koulutus etänä – hanki perustiedot oman kodin sisustussuunnitteluun

Koti on monelle suomalaiselle tärkeä paikka ja sen toiminnallisuuteen, mukavuuteen ja visuaaliseen ilmeeseen halutaan usein panostaa. Ajattomuus, laadukkaat materiaalit ja luonnonläheiset sävyt kuvastavat usein pohjoismaista sisustusmakua, joskin värit ja taide ovat myös selkeästi palaamassa sisustamisen maailmaan. Myös toiminnallisuus ja neliöiden tehokas käyttö ovat monelle oman kodin sisustamista määritteleviä tekijöitä.

Kodin kunnostaminen ja sisustaminen on pitkään ollut monelle suomalaiselle suosittu harrastus. Koronapandemia lisäsi kodin remontoinnin ja sisustamisen suosiota entisestään, kun kotona vietettiin yhtäkkiä enemmän aikaa ja siitä tuli samalla paikka työn tekemiselle. Korona muutti asumisen ja työskentelyn muotoja pysyvästi, ja monelle on tullut tarve muokata kodin toimintoja tähän uuteen tarpeeseen sopivaksi.

Sisustuskoulutus etänä oman kodin sisustajille ja remontoijille

Sisustussuunnittelun perusteet verkkokurssi on suunnattu kaikille oman kodin sisustamisesta ja remontoinnista kiinnostuneille. Verkkokurssilla käydään kattavasti läpi oman kodin sisustussuunnittelun eri vaiheita. Kurssilta saa hyvää perustietoa kodin sisustuksen suunnittelusta, tekemisestä ja toteuttamisesta.

Sisustussuunnittelun perusteet verkkokurssi koostuu kolmesta eri moduulista ja kolmestatoista oppitunnista. Kurssin aikana perehdytään suunnittelun lähtökohtiin, kuten oman kodin sisustussuunnitelman laatimiseen, värien käyttöön, eri sisustustyyleihin, sisustusmateriaaleihin ja niiden käyttökohteisiin sekä asuintilojen ominaisuuksiin ja tehokkaaseen kalustesijoitteluun.

Lisäksi kurssilta saa tietoa oman unelmakeittiön suunnittelusta, erilaisista kiintokalusteratkaisuista, kylpyhuoneen suunnittelun erityisvaatimuksista sekä tietenkin oman kodin valaistuksen suunnittelusta. Kurssilla perehdytään lisäksi sisustustrendeihin, stailaukseen ja sisustuksen viimeistelyyn sekä oman kodin sisustussuunnitelman toteutukseen käytännössä.

Sisustusvinkkejä innostavilta kouluttajilta

Verkkokurssin kouluttajina toimivat alan rautaiset ammattilaiset, sisustussuunnittelija Tea-Mariia Pyykönen, sisustusarkkitehti Lasse Räihä ja sisustus- ja valaistussuunnittelija Erja Taipale. Kaikilla kouluttajilla on pitkä ura takana sisustusalalla ja laaja tuntemus kotien sisustamisesta.

Innostavan ja mukaansatempaavan opetustyylin ja ammattimaisten sisustusvinkkien avulla onnistuu varmasti myös omissa sisustusprojekteissa. Verkkokurssi on ainutlaatuinen mahdollisuus saada asiantuntijavinkkejä omiin sisustusprojekteihin.

Verkossa opiskelu on helppoa ja vaivatonta

Verkossa opiskelu on vaivatonta ja mukavaa. Kurssin voi opiskella etänä omaan tahtiin ja palata opetusmateriaalin pariin aina tarvittaessa. Sisustussuunnittelun perusteet verkkokurssi koostuu opetusvideoista ja ladattavasta opetusmateriaalista. Materiaali on kuusi kuukautta opiskelijan käytössä ostohetkestä alkaen.
Verkko-opiskelu kannattaa mm. näistä syistä:

1. Säästät aikaa ja rahaa, kun sinun ei tarvitse matkustaa kurssin takia
  2. Voit opiskella omaan tahtiin ja omien aikataulujen mukaisesti
  3. Voit selata kurssivideoita ja materiaaleja uudelleen niin usein kuin haluat
  4. Selkeä kurssirunko helpottaa kurssilla etenemistä

Sisustussuunnittelun perusteet verkkokurssin suorittamisen voi aloittaa vaikka heti. Kurssi on ostettavissa AJK:n verkkokaupassa: https://www.ajk-jatkokoulutus.fi/kurssit/sisustussuunnittelun-perusteet/ Jos kurssia ei halua suorittaa kokonaisuudessaan, on siitä ostettavissa myös osia, kuten keittiösuunnittelun verkkokurssi tai sisustajan värit, tyylit ja valaistus verkkokurssi.

“Verkkokurssia oli helppo ja mukava suorittaa aina itselle sopivana ajankohtana. Tätä kurssia voin ehdottomasti suositella etenkin heille, jotka eivät koskaan aiemmin ole tehneet minkäänlaista remonttia tai liiemmin miettineet sisustamista sen kummemmin”

– Hanna Luhtanen, kurssiosallistuja

Ota oman kotisi sisustus haltuun!